Cadillac Owners Forum banner
  • BEWARE OF SCAMMERS. Anyone trying to get your money should be checked out BEFORE you send anything anywhere.

Nieuw voor mij dit schrikkeljaar - '09 Escalade Platinum

52K views 456 replies 21 participants last post by  ChiefM  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal, ik ben Michael! Ik voelde al een tijdje de aantrekkingskracht tot een Caddie. Onze preloved '08 Denali XL AWD gekocht in '14 is geweldig, maar het ervaren van de gekoelde stoelen van mijn vriend in zijn monster '13 3500 Duramax gaf me Jones'n voor ze. Na het zoeken naar een van de Unicorn 07-14 Tahoe uitgerust met voor- EN achter quad verwarmde/gekoelde stoelen, realiseerde ik me dat ik er spijt van zou krijgen als ik niet de extra laadruimte van de Burb, XL of ESV zou hebben.

De betrouwbaarheid van het vroege "NNBS" GM-platform maakte me tot een liefhebber. De afschrijving bereikte onlangs een dieptepunt. Ik wist dat het tijd was om een '09 te pakken. Het is het laatste jaar dat de 6.2L geen AFM / cilinderuitschakeling had, dus de mogelijkheid van een paar gemiste olieverversingen die bekend staan om AFM-motoren te beĂŻnvloeden, zou geen probleem zijn. De rit in een Platinum Spec'd Escalade gekocht in TX en naar SoCal gereden was ronduit geweldig. Blij om hier te zijn en de kennisbasis op te snuiven.

Jammer .. kan geen foto's plaatsen op je 1e bericht als nieuw lid ... Ik zal proberen ze later toe te voegen.

#7 ·
Het stond op internet. Een generieke site linkte het naar de site van de verkopende dealer. Kreeg het voor $14k op de laatste dag van een korte maand. De dealer was gemotiveerd om het te verkopen.
Erg leuk.

Nog andere eigenaardigheden?
We hebben hier een goede brain trust. Graag gedaan

#6 ·
Geweldig uitziende truck! Welkom! Wat betreft gekoelde stoelen, ik geloof dat die van ons alleen geventileerd zijn, correct? Ik weet dat mijn STS dat wel is. GROOT, GROOT verschil tussen geventileerd en daadwerkelijk gekoeld. Ik vind de ventilatie nutteloos.

#8 ·
Oh ja, eigenaardigheden. Zou het niet anders willen. De Denali was een oefenwiel voor dit :D Ik zal ze plaatsen en er zeker van zijn dat het bij een paar mensen een glimlach teweegbrengt.

Alle energie gaat deze week naar de verkoop van de AWD Denali XL. Het zal waarschijnlijk in een dag verkopen als ik plaats hoeveel toiletpapier en waterflessen het kan vervoeren. Arg! Gisteravond een uur verloren door de zomertijd van Cali. Heb vandaag een grotere kop koffie nodig.

#9 ·
Oh ja, eigenaardigheden. Zou het niet anders willen. De Denali was een oefenwiel voor dit :D Ik zal ze plaatsen en er zeker van zijn dat het een paar van hen zal laten glimlachen.

Alle energie gaat deze week naar de verkoop van de AWD Denali XL. Het zal waarschijnlijk in een dag verkopen als ik plaats hoeveel toiletpapier en waterflessen het kan vervoeren. Arg! Gisteravond een uur verloren van de zomertijd van Cali. Heb vandaag een grotere kop koffie nodig.
Je weet dat het de winkels voor de basisdingen wegvaagt. Mensen zijn gek. Wat zijn ze van plan te doen? Wekenlang in hun huizen overwinteren? Dit ding zal binnen een paar weken zijn loop hebben...

Succes met de verkoop van de Denali. Kilometerstand en prijsvergelijkingen zijn gemakkelijk te doen op internet.

Rijdt goed en de airco werkt en de achterlichten werken? Goed! Want als de nieuwe eigenaar wegrijdt, komt hij in aanmerking voor de "succes"-garantie die verloopt zodra de achterlichten niet meer te zien zijn!

#12 · (Edited)
De nieuw gekochte vrachtwagen had geen van zijn IR-hoofdtelefoons of afstandsbediening voor de dvd-installatie. Ik stond op het punt een set van vier oem-headsets en een nieuwe afstandsbediening te bestellen en herinnerde me dat de kinderen zeiden dat de OEM GM-headsets na een tijdje pijn deden aan hun oren. We hebben daar een oplossing voor gevonden op onze Denali. Opgewaardeerde oorkappen van Amazon die gewoon op de OEM-headsets passen.

Ik kwam een ​​bericht tegen waarin stond dat de oem IR-afstandsbediening niet werkt op de Platinum dvd-speler met dvd-spelers in de hoofdsteun. Om u te helpen, heb ik het volgende gevonden …

bewerken .. Ik heb een set LearningTech 2 PAck of IR Wireless Two - Channel Foldable Headphone van Amazon gekocht voor $ 22,99 voor twee. Om degenen in de toekomst te helpen, zijn de draaggolffrequenties voor de op het dak gemonteerde IR-hoofdtelefoons van GM: Links: 2,3 MHz / Rechts 2,8 MHz. De frequentie van de dvd-spelers in de voorste, in de hoofdsteun gemonteerde eenheden is: Links: 3,2 MHz / rechts 3,8 MHz.

Image

Deze afstandsbediening is SPECIFIEK voor de 2009-2014 Platinum SWB & ESV. GM P# 22863877 of 25865990 ALLEEN. Ik neem aan dat dit komt omdat het niet alleen de hoofdsteunmonitor / dvd-spelers bedient, maar ook de IR-bediening op het dak. Ik heb $ 88,37 betaald inclusief verzendkosten met 10% korting voor hulpverleners van CARiD. Het staat ook op Amazon onder onderdeelnummer 22863877 voor $ 85,78.

Image

Een korte waarschuwing … BESTEL GEEN GM-look-a-like onderdeel # 84247879 - 22797471 -19132011. Het ziet eruit als de Escalade Platinum-versie, maar ze zijn specifiek voor de XTS met hoofdsteunmonitoren en een paar andere voertuigen.

#13 · (Edited)
De SD-kaart 2014 SuperNav van eBay is eindelijk bij Factory Radio Service & Repair in Rancho Cucamonga, CA. De VIN van mijn 09 Platinum is toegevoegd en hij is klaar voor gebruik. Aan de andere kant heeft John me laten weten dat de schijf erg langzaam wordt uitgeworpen.

Ik heb erover nagedacht en besloten om de monteur te laten onderhouden terwijl hij daar is. Dit is balen.

De eBay-prijs van $407,90 voor de unit is net omhoog gegaan. Nu, samen met de verzendkosten van $17 + $25 en $95 ontgrendelingskosten, zijn de totale kosten van de unit met nog eens $275 gestegen van $544,90 naar $819 na de kosten van onderdelen en een vervangende monteur. Pfhwtt!!! Ik ga misschien terug naar de verkoper en vraag wat geld terug, aangezien hij het probleem niet heeft bekendgemaakt. We zullen zien.

Het lijkt erop dat ik de sigarettenaansteker in de console-asbak ga vervangen door een OEM GM USB-stekker zonder datafeed naar de head unit (rechtsonder zonder deksel). Dit is de plek waar Wifey haar telefoon oplaadt. Ik wil niet dat het de synchronisatie met andere AUX-functies verstoort als het voornamelijk bedoeld is om op te laden.

Image

De foto hierboven is gestolen van een Caprice PPV-verslag. Mini USB was een tijdje de standaard voor GM, maar nu zijn ze overgestapt op exotischer gevormde stekkers, aansluitingen en eigen connectoren.

Op dit moment is de enige functie die wordt toegevoegd aan de mini USB / AUX aan de achterkant van de unit een Bose A2DP BT-unit (# 727012-1300) voor draadloze muziekstreaming. Een andere GM OEM USB-stekker vervangt de oude 12V-voedingspoort die al in de middenconsole zit. De Bose-unit voedt een TOSlink optische kabel naar een digitaal-naar-analoog converter. Het zal het signaal opschonen en het zo dicht mogelijk bij digitale streamingmuziek in de SuperNav brengen.

581355

Image

Er zijn andere A2DP BT-modules, maar deze Bose-unit heeft de tand des tijds doorstaan en koppelt zonder problemen. De USB op de digi-converter (hierboven) wordt aangesloten op de USB-poort die onder het deksel van de middenconsole wordt toegevoegd. Een mini Male-naar-Male USB-kabel loopt dan naar de achterkant van de Aux in-poort van de Navi head unit (hieronder). Dit doet me denken aan schilderen. Het eindproduct draait helemaal om de voorbereiding en daar is veel van.

Image

Hier is de samenvatting van USB-kabels die standaard zijn in de industrie. Ze zijn misschien moeilijk te vinden, maar er is meestal een adapter of kabel gemaakt met afwijkende aansluitingen om alles te accommoderen. Hoewel het voor sommigen misschien voor de hand ligt, worden geen van de onderstaande kabels gebruikt op iPhones, iPads, iTunes, enz.

Image

#39 ·
De SD-kaart 2014 SuperNav van eBay is eindelijk bij Factory Radio Service & Repair in Rancho Cucamonga, CA. De VIN van mijn 09 Platinum is toegevoegd en hij is klaar voor gebruik. Aan de andere kant heeft John me laten weten dat de disc erg langzaam uitwerpt.

Ik heb erover nagedacht en besloten om de mechaniek te laten servicen terwijl hij daar toch is. Dit is balen.

De eBay-prijs van $407,90 voor de unit aan de deur is gestegen. Nu, samen met de $17 + $25 verzendkosten en $95 ontgrendelingskosten, zijn de totale kosten van de unit met nog eens $275 gestegen van $544,90 naar $819 na de kosten van onderdelen en een vervangende mechaniek. Pfhwtt!!! Ik ga misschien terug naar de verkoper en vraag wat geld terug, aangezien hij het probleem niet heeft gemeld. We zullen zien.

Het lijkt erop dat ik de sigarettenaansteker in de console-asbak ga vervangen door een OEM GM USB-stekker zonder datafeed naar de head unit (rechtsonder zonder deksel). Dit is de plek waar Wifey haar telefoon oplaadt. Ik wil niet dat het de synchronisatie met andere AUX-functies verstoort als het voornamelijk bedoeld is om op te laden.

Image

De foto hierboven is gestolen van een Caprice PPV-artikel. Mini-USB was een tijdje de standaard voor GM, maar nu zijn ze overgestapt op exotischer gevormde stekkers, aansluitingen en eigen connectoren.

Op dit moment is de enige functie die wordt toegevoegd aan de mini-USB / AUX aan de achterkant van de unit een Bose A2DP BT-unit (# 727012-1300) voor draadloze muziekstreaming. Een andere GM OEM USB-stekker vervangt de oude 12V-voedingspoort die al in de middenconsole zit. De Bose-unit voedt een TOSlink optische kabel naar een digitaal-naar-analoog converter. Het zal het signaal opschonen en het zo dicht mogelijk bij digitale streamingmuziek in de SuperNav brengen.

View attachment 581355

Image

Er zijn andere A2DP BT-modules, maar deze Bose-unit heeft de tand des tijds doorstaan en koppelt zonder problemen. De USB op de digi-converter (hierboven) wordt aangesloten op de USB-poort die onder het deksel van de middenconsole wordt toegevoegd. Een mini Male-naar-Male USB-kabel loopt dan naar de achterkant van de Aux-in-poort van de Navi-head unit (hieronder). Dit doet me denken aan schilderen. Het eindproduct draait helemaal om de voorbereiding en daar is veel van.

Image

Hier is de samenvatting van de USB-kabels die in de branche standaard zijn. Ze zijn misschien moeilijk te vinden, maar er is meestal een adapter of kabel gemaakt met afwijkende aansluitingen om alles te accommoderen. Hoewel het voor sommigen misschien voor de hand ligt, worden geen van de onderstaande kabels gebruikt op iPhones, iPads, iTunes, etc.

Image
Je zegt dat de mini-usb-kabel naar de achterkant van de Navi-unit loopt, waar wordt deze aangesloten en hoe krijg je er geluid van?
Is het via AUX?

#14 · (Edited)
Balen, de deal van $360 die ik vorige maand op eBay scoorde met een 2014 SD-kaart supernav ging niet door. John van Factory Radio Service & Repair ontdekte dat de DVD/CD-uitwerp motor van die unit onderhoud nodig had. Ik liet hem stoppen met de reparatie toen hij me vandaag vertelde dat de unit niet wist dat hij in Californië was nadat hij vanuit een andere staat was verzonden. Dat was de dealbreaker. Sorry voor iedereen die misschien heeft zitten loeren op de ontgrendelde 2014 vervangende unit die ik vanavond voor $550 van eBay heb geplukt. Gelukkig had eBay een actie waarbij $27,50 van de kosten werd afgetrokken.

Hopelijk zal John me wat tegemoetkomen met de schatting van $125 (incl. verzendkosten) die ik heb afgesproken te betalen voor het ontgrendelen ervan voordat ik het probleem met de DVD/CD-uitwerp motor ontdekte. Het verzenden van de 1e eBay-unit naar een professional heeft me op de lange termijn veel tijd, geld en verdriet bespaard. Het duurde negen dagen na ontvangst van de unit om hem af te keuren. Dat zorgde ervoor dat de eBay kopersbescherming ongetwijfeld actief is.

De $360 eBay-unit hieronder wordt teruggestuurd naar mij en vervolgens naar de verkoper op eBay.

#16 · (Edited)
Ik kreeg een pauze van John. Hij rekende slechts $65. Dit was voor de eerste inspectie, om het te coderen met VIN en om de verzendkosten terug naar huis te betalen. Tegen de tijd dat ik de kapotte unit terugstuur naar de eBay-verkoper, zal ik een verlies hebben geleden van net geen $95. Ik ben in geen geval aan het zeuren, want de vervanging voor deze is in veel betere staat en nog steeds uit 2014.

Ligt het aan mij of heeft de 2007-2011 STS precies dezelfde head unit? Ik zie niet dat hij ooit de SD-kaart unit heeft gekregen, maar hij lijkt wel dezelfde Navi unit te hebben met de 6-cd-wisselaar als de 07-10 Escalade.

#17 ·
Ik denk niet dat de STS-radio hetzelfde is. Mijn anekdotische kennis hierover komt voort uit mijn onderzoek naar cd-spelers. De Escalades hebben om welke reden dan ook een 22-pins cd-wisselaarconnector.

De 19-pins is de meest voorkomende en zit in bijna elke auto van elk merk en model met een in-dash wisselaar - behalve de Escalade. De STS kwam nooit naar boven in de zoekopdrachten, dat is mijn enige input. Het ziet er misschien hetzelfde uit aan de voorkant, maar de binnenkant is anders, dat is wat ik wil zeggen.

#18 ·
Grrr, 48 uur later geen verzendinfo over 2e SD-kaart Navi besteld via eBay. Verkoper gevraagd naar de exacte dag dat hij de radio in handen van de verzenders zou geven. Antwoord: Ik kon het niet vinden. Ik heb het geld terugbetaald. Vertaling: Ik verkoop het voor meer aan iemand anders, HA!

Ik heb de 3e besteld, een 2013-eenheid voor $ 400 die nog niet is ontgrendeld. [emoji3] Tot nu toe is dit gelukkig de schoonste.

Image

OEM USB-aansluitingen, -harnassen en -aansluitingen waren duur en waanzinnig moeilijk te matchen omdat .... ze OEM zijn. Ik kwam terecht op een eBay-site die GM-onderdelen verkocht tegen opruimingsprijzen. Voor $ 160 verzonden kreeg ik een middenconsole voor de Escalade 2015-2018, een gekoelde opbergbox en een complete kabelboom met alle schakelaars en behuizing.

Image

Het hele USB-pakket kan intact worden uitgesneden, met voldoende materiaal rond elk onderdeel en permanent worden vastgelijmd in mijn 09-console.

Image

Image

Ten slotte zal er genoeg van de nieuwe kabelboom zijn om deze veilig en correct aan te passen in de fabriekskabelboom als plug-and-play. Er zullen vreemde restjes zijn, zoals een thermische elektrische koeler (TED) en de schakelaar.

Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#20 ·
Dat is netjes.
Ik heb mijn vrouw overgehaald om volgend jaar haar auto in te ruilen voor een andere Escalade ESV, dus ik zal er zeker een moeten vinden met al die goodies erin.

#21 · (Edited)
Bijna twee jaar geleden had ik een NOS verwarmde en gekoelde bekerhouder gekocht om in onze 08 Denali te installeren. Mijn dwangneurose stond me niet toe om erin te gaan hakken totdat ik een kabelboomvoorziening had en meer kennis over hoe deze in de Platinum is geïnstalleerd. Ik haalde de unit gisteren eruit en vergeleek het onderdeelnummer met mijn VIN. Exacte match. Dus, eruit met de oude, oem, reeds geïnstalleerde bekerhouder die aan het afbladderen en delamineren was …. In met de nieuwe unit die 7-8 jaar oud was, maar in gloednieuwe staat. Vraag me af wat er na 11 jaar onder de tijdcapsule zat? Hier heb je het samen met een kleine uitsplitsing van wat er nog meer onder deze optie zit.

#22 ·
Kortom, als ik het goed begrijp, installeert u het gekoelde middenconsolegedeelte in een Escalade die deze functie niet af fabriek had, correct?

Benieuwd hoe plug'n'play dit experiment uitpakt!

#23 ·
Het is een Platinum, dus hij had al de Martini-koelers vanaf de fabriek. Ik had een nieuw oud voorraad-apparaat en installeerde het om de versleten en zeer geliefde verwarmde en gekoelde bekerhouders te vervangen. Ding, Ding, Ding! NOS of New Old Stock! Dat is het woord van de dag!!!

Ik heb niet veel van de onderdelen die onlangs van eBay zijn besteld, geplaatst. Er was een hoop NOS Escalade-onderdelen die onlangs verschenen en ik wilde niet zeggen waar ik ze had gevonden of onthullen dat ze op eBay stonden totdat ik ze in handen had.

NOS dashboardklok # 25949881 $49,99. Mijn klok had iets met de afwerking van de plexiglas lens. Het ziet eruit alsof er Armor All op zit en het is allemaal wazig aan de buitenkant. Goede oude benzine heeft een deel van de waas weggehaald, maar het moest worden gepolijst. .

582384

De NOS-vervanging
Image

Terwijl ik in het dashboard de nieuwste SD-kaart Navi-eenheid installeerde, lokaliseerde ik hoe alle bedrading in de middenconsole zat.
De vroege versie van een iSimple iPod / mobiele telefoon module. Ik heb dit allemaal eruit gehaald.

582385

Met veel vrije tijd om het internet af te struinen, ontdekte ik dat ik een volledige set OEM Cashmere PVC-ruggegoten tapijtmatten kon matchen van Caddy, GM & Chevy onderdeelnummers die qua kleur overeenkwamen met het tapijt in de truck. Ik ben geen grote fan van de fabrieks donkerbruine matten op het tan tapijt. Hier zijn de onderdeelnummers en prijzen om degenen onder u te helpen die een set willen bemachtigen voordat de laatste uitverkocht zijn op eBay en Amazon.

# 17800409 * GM Accessoires Voor tapijt vloermatten in Cashmere met Cadillac Logo $112 verzonden gratis * Amazon
# 17800417 * 07-14 Suburban Yukon XL 2e rij Premium tapijt vloermat Cashmere OEM. $49,95 + $17,79 verzendkosten * eBay
# 17800427 * Echte GM vloermatten tapijt derde rij $81,00 verzonden gratis * eBay
# 20847335 * Echte GM laadruimte mat $65,00 + $15,29 verzendkosten * eBay

Platinum OEM bruine matten vooraan ...

582386
582387

De Cashmere vervangingen ...

582388
582389

OEM Platinum bruine matten op de 2e rij vs. Cashmere

582390
582391

Bijna lachwekkend formaat 3e rij tapijt in cashmere waar ik eerst niets had....

582392

..

#27 ·
Het is een Platinum, dus hij had al de Martini-koelers van de fabriek. Ik had een nieuwe oude voorraadunit en installeerde deze om de versleten en zeer geliefde verwarmde en gekoelde bekerhouders te vervangen. Ding, Ding, Ding! NOS of New Old Stock! Dat is het woord van de dag!!!

Ik heb niet veel van de onderdelen die onlangs via eBay zijn besteld, gepost. Er was een hoop NOS Escalade-onderdelen die onlangs verschenen en ik wilde niet zeggen waar ik ze had gevonden of onthullen dat ze op eBay stonden totdat ik ze in handen had.

NOS Dashboard klok # 25949881 $49,99. Mijn klok had iets met de afwerking van de plexiglas lens. Het ziet eruit alsof er armor all op zit en het is helemaal heiig aan de buitenkant. Goede oude benzine heeft wat van de waas verwijderd, maar het moest wel gepolijst worden. . .

View attachment 582384

De NOS-vervanging
Image

Terwijl ik in het dashboard de nieuwste SD-kaart Navi-unit installeerde, lokaliseerde ik wat alle bedrading in de middenconsole was.
De vroege versie van een iSimple iPod / mobiele telefoon module. Ik heb dit allemaal eruit getrokken.

View attachment 582385

Met veel vrije tijd om het internet af te speuren, ontdekte ik dat ik een complete set OEM Cashmere PVC-rugge matten kon matchen van Caddy, GM & Chevy onderdeelnummers die qua kleur overeenkwamen met het tapijt in de truck. Ik ben geen grote fan van de fabrieks donkerbruine matten op het tan tapijt. Hier zijn de onderdeelnummers en prijzen om diegenen onder u te helpen die een set willen bemachtigen voordat de laatste ervan uitverkocht zijn op eBay en Amazon.

# 17800409 * GM Accessoires Voor tapijt vloermatten in Cashmere met Cadillac Logo $112 verzonden gratis * Amazon
# 17800417 * 07-14 Suburban Yukon XL 2e rij Premium tapijt vloermat Cashmere OEM. $49,95 + $17,79 verzendkosten * eBay
# 17800427 * Echte GM Vloermatten Tapijt Derde rij $81,00 verzonden gratis * eBay
# 20847335 * Echte GM Cargo Area Mat $65,00 + $15,29 verzendkosten * eBay

Platinum OEM Bruine matten vooraan ...

View attachment 582386 View attachment 582387

De Cashmere vervangingen ...

View attachment 582388 View attachment 582389

OEM Platinum Bruine matten op de 2e rij vs. Cashmere

View attachment 582390 View attachment 582391

Bijna lachwekkend formaat 3e rij tapijt in cashmere waar ik eerst niets had....

View attachment 582392

..
Ik weet dat als je miljoenen dollars uitgeeft aan een truck die $15.000 waard is, de klok van $50 onbelangrijk is... maar ik dacht dat ik even zou vermelden dat de plastic rand op die dingen gemakkelijk kan worden gepolijst.

De mijne had een paar rare krassen. Ik haalde hem eruit en zette een polijstschijf op een boormachine met wat Meguires compound en ging ermee aan de slag. Ziet er als nieuw uit!

Ik vind de vloermatten mooi. Mooi.

Als je een werkende cd-wisselaar tegenkomt nadat je 52 radio's heen en weer door het land hebt verzonden, laat het me dan weten? Ik heb er een nodig!

Blijf lekker rocken! Veel goede vooruitgang!

#24 · (Edited)
De DERDE!!! SD-kaart Super Navi-eenheid die ik van eBay moest kopen, arriveerde vandaag bij John (Factory Radio Service in Rancho Cucamonga). De eerste eenheid die ik hem stuurde, had een trage cd/dvd-mechaniek die niet door de verkoper op eBay was bekendgemaakt. Ik stuurde hem terug en toen werd de 2e eenheid van eBay twee dagen niet verzonden, waarna de verkoper op mysterieuze wijze het geld terugbetaalde. Wat een PITA.

Gelukkig ben ik erin geslaagd een gebruikte VCIM/OnStar-module te bemachtigen van een 2011 Escalade Platinum ESV. Hij is onderweg. De andere VCIM die via eBay was besteld, was DOA. De knoppen en andere oppervlakken van de nieuwste Super Nav zien er bijna nieuw uit. De gekoelde/verwarmde bekerhouder is nieuw, dus ik zal me bezighouden met het vernielde HVAC-bedieningspaneel (#15926354 / 4801170 / 269917 + nog veel meer). De verdomde dingen zijn niet langer beschikbaar / NLA. Ik vond er een in bijna nieuwe staat voor gulp ... $229 verzonden. Dit zou het middenconsolegebied in nieuwstaat moeten brengen.

Image

Zodra de HVAC-bediening, Super Navi en klok zijn geĂŻnstalleerd, ga ik verder met het verwijderen van de A-stijlen en het vervangen van het plastic van het dashboard aan de voorkant naast de voorruit.

Tot slot het OEM Platinum (stained edition) bruin van de laadruimte versus de NOS kasjmier vervangingen ...

Attachments

#25 ·
We hebben net een 18 lux editie gekregen en zouden graag willen weten of ik de centrale koeler en gekoelde bekerhouders kan krijgen en of ze plug-and-play zouden zijn. Nu zet je me aan het denken.

#29 · (Edited)
De eBay-verkoper die alle onderdelen in de groothandel verkoopt, is een winkel genaamd jj original equiment @ jj_originalequipment op eBay De matten en andere spullen hoeven alleen maar te worden gezocht in Google met het onderdeelnummer en eBay of Amazon getypt na het onderdeelnummer. ... en ja, de middenkoeler voor je nieuwe rig is plug-and-play. Ik hoop dat ze een interieurmatch hebben met wat je hebt.

#30 ·
De eBay-verkoper die alle onderdelen in de groothandel verkoopt, is een winkel genaamd jj original equiment @ jj_originalequipment op eBay
De matten en andere spullen hoeven alleen maar in Google te worden gezocht met het onderdeelnummer en eBay of Amazon getypt na het onderdeelnummer. ... en ja, de middenkoeler voor je nieuwe rig is plug-and-play. Ik hoop dat ze een interieur hebben dat past bij wat je hebt.

Sorry Eric, ik zou de Super Navi al naar je hebben gestuurd, maar ik zat vast in de fratsen van waardeloze eBay-verkopers. Factory Radio Service zou binnenkort een status moeten hebben over de 2013-eenheid die binnenkort wordt ontgrendeld. Trouwens, de SD-kaart Super Navi's zijn bijna vijf pond lichter zonder het cd-mechanisme erin.
Verlaagt het verwijderen van de cd-speler de kwartmijl tijd met een seconde?? Dat is GEWELDIG!

#31 · (Edited)
Houston, we zijn vertrokken uit Rancho Cucamonga! Factory Radio Service heeft de gezondheid van de 2013 SD-kaart Escalade Navi-eenheid goedgekeurd en hij is onderweg terug naar huis. De derde keer is scheepsrecht. Dus we hebben $100 om hem te activeren, mijn VIN toe te voegen en nog eens $20 om hem naar huis te verzenden. Al die moeite heeft zich uitbetaald door een bijna nieuwe Navi te krijgen die uitkomt op $65 voor de 1e unit om te verifiëren dat het een mislukking was, nul dollar voor de tweede unit nadat de verkoper "hem niet kon vinden om te verzenden" en $400 + $31 belasting, verzonden voor de 3e Navi komt uit op in totaal $616,00.

Dat is nog steeds de helft van wat eBay vraagt voor een ontgrendelde, aan de deur verzonden unit. Deze is in nieuwstaat. Winst, maar de andere twee gewetenloze eBay-verkopers hebben me echt mijn geld laten verdienen. Wacht! Eric koopt de oude unit om de dvd/cd-wisselaar te stelen voor zijn unit. Alles bij elkaar is het nu $515 dankzij de verkoop van de oude unit tegen vrienden- en familieprijzen. Ik kan zelfs de verzenddoos nog een keer recyclen.

Wanneer deze unit arriveert, wordt de OnStar-unit van een onlangs overleden White 2011 Escalade Platinum ESV (eBay) geĂŻnstalleerd, samen met de NOS-klok, nieuwe HVAC-bedieningselementen en de BOSE A2DP Bluetooth-module (Pandora + iPhone opgeslagen muziekstreaming). Hopelijk gaat alles goed met de installatie.

Image

Image

Image

Dat zal het voorlopig wel zijn voor het interieur. Het doel is OEM+. Er wordt verondersteld dat er weinig of geen stimulans is voor een crackhead om in te breken en technologie te stelen die 7 jaar oud is in een 11 jaar oude truck. Ik ga nu verder met mechanisch. Te beginnen met uitgesteld onderhoud. De remmen zijn in dezelfde staat als onze 08 Denali XL AWD nadat we hem ongeveer een jaar in bezit hadden. De oem-rotoren hebben materiaal opgebouwd door oem-padcompound te gebruiken. Deze trucks zijn ondergeremd.

Het doel om helemaal naar Brembo GT te gaan, is niet realistisch. Het is ook een manier om iemand te smeken om je truck op blokken te zetten en de velgen en remmen te pakken. Een nieuwe set van de Brembo 6 & 4 pot-remklauwen van voor naar achter die ik graag zou willen hebben, kost bijna $10.000, HA! Er staat zelfs een set op eBay van een Escalade voor $3.000 verzonden in Phoenix. ALLES is inbegrepen om hem vast te schroeven. Ik ga passen. Ik heb gekeken naar het installeren van de Vette-remklauwkit en adapters die op het Silverado-forum worden getoond, maar ben geslaagd omdat de toename van de rotorgrootte marginaal was.

OEM-voorrotoren zijn 330 x 30.
GM aftermarket voorrotoren van hun Brembo-kit zijn 410 x 32.

De voorste axiale montage (vastgeschroefde) Brembo-rotorkit die GM verkoopt met die 410 x 32 rotoren kost meer dan $2.000, alleen voor de voorkant. Het bevat tegenstrijdige informatie waarin staat dat het alleen werkt op de 2015+ rotoren met een andere offset. Andere sites stellen dat de kit werkt op 07-18 trucks. Deze kit wordt de 5JL-upgradekit van GM (Brembo) kit # 84263237 genoemd.

Ik kwam een andere route tegen met behulp van de enorme ZR1 6-pot voorste remklauwen van de carbon keramische remmen van de 09-13 Z06 Vette. Uiteraard NIET van plan om de carbon keramische rotoren met hen te gebruiken. Met de adapters worden de enorme 410x32 mm rotoren vastgeschroefd. :whistle: In eerste instantie was ik van plan om OEM-rotoren van zink te gebruiken, x-geboord en sleuven en Bosch-merk Ceramic oem-pads. De oem-route, van RockAuto, kost ongeveer $310 geleverd. Het is dezelfde onberispelijke kit die bijna 5 jaar geleden op onze 08 Denali is geĂŻnstalleerd. De Vette-route zou ongeveer $1.200 kosten, alleen voor de voorkant. Als ik de kosten van de vervanging van OEM-rotoronderdelen aftrek, zit ik voor $900 in de BBK. Meer volgt over budget BBK voor de Escalade.

Image