Cadillac Owners Forum banner
  • BEWARE OF SCAMMERS. Anyone trying to get your money should be checked out BEFORE you send anything anywhere.
21 - 40 of 92 Posts
Discussion starter · #21 · (Edited)
Het ding aan de rechterkant is de thermostaatbehuizing en ja, er wordt gezegd dat het een "probleemkind" is wat betreft verwijdering. De LLT-rails zijn ook anders wat betreft de borgclips, ze oefenen druk uit om de injectoren op hun plaats te houden, maar bevestigen ze niet aan de rail, waardoor het moeilijker wordt om ze te verwijderen naarmate ze langer op hun plaats zitten. Dat is waarschijnlijk de reden waarom ze de ontwerpwijziging hebben doorgevoerd die u heeft.

Deze klus had veel duurder kunnen uitvallen als je het had opgegeven, om nog maar te zwijgen van de mogelijke problemen in de toekomst als de persoon die eraan werkte de onderdelen voor eenmalig gebruik niet had vervangen en de injectoren gewoon weer op hun plaats had gestopt. Nu weten we waar we op moeten letten bij de LFX die deze reparatie nodig heeft.

Waargebeurd verhaal, mijn vader vertelde me over een familielid dat voor zijn levensonderhoud aan auto's werkte en cilinderkopbouten aandraaide met een slagsleutel op de auto van een andere familielid. Hij liet hem nooit aan zijn auto werken.

Nou, om eerlijk te zijn, stond ik op het punt om te huilen. Ik heb 4 uur besteed aan het proberen die verdomde bout eruit te krijgen. Kon er niet bij, wat ik ook deed. Ik ving toevallig de rubberen afdekking over de brandstofrails en tilde hem per ongeluk op... Toen werd het een simpele zaak. Had iemand die bekend is met die opstellingen om me te helpen de brandstofrails eruit te trekken. Er zit een trucje aan. Aan de bestuurderskant moet je ze ongeveer een centimeter naar voren schuiven om ze los te krijgen, en als je ze eenmaal in beweging hebt gekregen, ga je er heen en weer mee en dan springt hij eruit. Aan de passagierskant schuif je hem een centimeter naar achteren om hem los te maken. Dus ja... Het kostte me ongeveer 2 uur en veel gemorste brandstof om die dingen er allemaal uit te krijgen en de injectoren eruit te trekken. De injectoren zijn opgestuurd om te worden gereinigd en gereviseerd en ik zal hopelijk morgen aan de pomp werken. Moest proberen uit te zoeken wat mama vandaag heeft gedaan. Ze heeft soms dagen dat ze dingen vergeet en iets heel anders gaat doen.

Hou vol, je kan het.

Gisteravond te laat opgebleven, ben gaan liggen voor een dutje voordat ik aan de auto ging werken... Werd wakker om 22.00 uur... Vanavond niet aan de auto werken... Op dit moment hoef ik alleen nog maar de HPFP eruit te halen en te vervangen, dan de lagedrukbrandstofleiding te installeren en te wachten op de injectoren, dan kan de rest weer in elkaar worden gezet.

Ik ben druk geweest met mama-dingen en ik heb mijn eigen medische probleem dat ik probeer op te lossen. Hopelijk kan de KNO-arts me deze week wat concrete antwoorden geven.

Oké, de pomp is eruit... Moet opruimen en terug naar het werk. Het rolstuk komt er niet uit, dus ik ga niet proberen het eruit te halen. De schijf waar ik $17 voor heb betaald, zegt dat hij voor 2008-2014 is, maar dat is niet zo... Hij toont de coupé of de stationwagen niet en praat over de 3.0 en LLT, dus ik gok dat hij echt voor 2010-2011 is.

Ik gok dat de koppels echter hetzelfde zijn... Ik zal morgen de bougies moeten verwijderen en de motor moeten draaien waar hij moet zijn. Ik ben van plan een magnetische gereedschapszoeker te gebruiken om de rol op zijn plaats te houden, maar hij lijkt niet te bewegen. Slechts een heel korte afstand.

Injectoren zijn ergens halverwege volgende week aan de beurt, afhankelijk van wanneer de man ze krijgt. Hij had ze vandaag moeten krijgen, toen vertelde hij me dat het 2-3 dagen duurt voordat hij ze klaar heeft en terugstuurt.

Ik ben uiteindelijk over de motor gaan liggen. Het is nog steeds VEEL gemakkelijker als de brandstofrails eruit zijn getrokken, dus als iemand anders dit doet, kan het voor u gemakkelijker zijn om de brandstofrails eruit te trekken en ze ook te laten reinigen als u kilometers op uw auto heeft.

Rodney

Dus.... Kerel mailde me vandaag dat een van de injectoren slecht is. Haal er een op bij Autozone, want anders kan ik er voor woensdag volgende week geen krijgen.

Oh en het lijkt erop dat de achterkant van mijn truck nu ook een slecht lager heeft... Begon net te huilen...
Dus... Het lijkt erop dat ik morgen ongeveer 22 mijl naar mijn werk en 22 mijl terug naar huis met mijn fiets ga rijden... De truck werkt nog wel, maar ik moet eerst mijn auto weer in elkaar zetten. Zal waarschijnlijk het grootste deel van de zondag besteden aan het weer in elkaar zetten van alles, behalve de brandstofrails, wat waarschijnlijk mijn maandagproject wordt.

Geweldige week...

Tenminste, het ziet ernaar uit dat het reviseren van de achterkant goedkoop zal zijn... Alleen het halen van de lagers kost ongeveer $120 voor alle 6 en de bijbehorende afdichtingen... En het lijkt er niet op dat het al te moeilijk zal zijn om te doen, maar we zullen zien hoe het gaat.

Discussion starter · #29 ·
Als het regent, giet het, maar er komen altijd zonnige dagen. Ik hoop dat je het niet serieus meent over die fietstocht, het is nauwelijks veilig genoeg om in een afgesloten ruimte te fietsen, ik zou er zeker geen op de weg met auto's nemen. Ik ben gestopt met het lopen van het blok in mijn buurt omdat een halve gare het niet leuk vond om te moeten stoppen en voorrang te verlenen aan mij om over te steken bij een kruispunt waar ik niet alleen lang voor hen en elke andere auto aankwam, maar ook het licht activeerde zodat het zou veranderen. Deze persoon reed opzettelijk dicht bij me in, ondanks het zebrapadbord, na te hebben gewacht en toen achter me te zijn afgeslagen nadat ik 3/4 van de oversteek had gemaakt. Ik ren en fiets nu in de sportschool. Er zijn een paar rotte mensen op deze aarde, wees voorzichtig.

Ja, ik zal waarschijnlijk met de vrachtwagen naar mijn werk rijden... Hij lijkt nu oké te zijn tot ongeveer 70 mph en zonder erop te stampen. Alleen een licht gehuil... Stamp erop of ga 75 en het klinkt als een krijsende banshee. Misschien ga ik maandag met de fiets naar mijn werk, aangezien de onderdelen toch pas hier zullen zijn als ik thuiskom, of ik neem maandag vrij. Waarschijnlijk neem ik maandag vrij.

Dus ik reed op de fiets... Dat doe ik maandag niet meer... Zal te moe zijn om aan de auto te werken... lol

Uiteindelijk lijkt het erop dat ik in mijn geval mijn probleem heb gevonden door de brandstofrails eruit te trekken... De man die de injectoren voor mij deed, deed een flowtest voordat hij ze schoonmaakte en daarna een. 5 daarvan waren een beetje laag voordat hij ze schoonmaakte, maar stroomden als nieuw nadat hij ze had schoongemaakt. Eén lijkt een beetje open te blijven staan. Ik denk dat dit in dit geval verklaart waarom ik de vreemde resultaten kreeg... Ik zal 1 nieuwe injector ophalen en deze installeren met de andere 5.

Hopelijk laat dit de auto weer als nieuw lopen.

• Like
Reactions: HurstGN
Discussion starter · #32 ·
Dus ik reed op de motor... Dat doe ik maandag niet meer... Zal te moe zijn om aan de auto te werken... lol

Uiteindelijk lijkt het er in mijn geval op dat ik mijn probleem heb gevonden door de brandstofrails eruit te trekken... De man die de injectoren voor me deed, deed een flowtest voordat hij ze schoonmaakte en daarna een. 5 ervan waren een beetje laag voordat hij ze schoonmaakte, maar ze stroomden als nieuw nadat hij ze had schoongemaakt. Eén lijkt een beetje open te blijven. Ik denk dat dit in dit geval verklaart waarom ik de vreemde resultaten kreeg... Ik haal 1 nieuwe injector op en installeer deze met de andere 5.

Hopelijk zorgt dit ervoor dat de auto weer als nieuw loopt.
Ververs de olie, er is een kans dat deze een beetje is verdunt door brandstofverontreiniging, aangezien de motor uitschakelt met een rail-druk van minimaal 500 psi achter die plakkerige injector. Het is gedocumenteerd dat DI-motoren onderhevig zijn aan enige brandstofverontreiniging van de motorolie en dat zou de reden kunnen zijn waarom ik altijd het gevoel heb gehad dat het uiterlijk van mijn olie bij 3.000 mijl suggereert dat de 3.6L er hard voor is. Het uiterlijk veranderde niet toen de brandstofinjectoren werden vervangen, het was donker en dun; een belangrijke reden waarom ik niet aarzelde om naar 10w40 te gaan.

Het kan nog steeds de pomp zijn geweest. Ik herinner me niet alle symptomen, maar als het probleem een lekkende/plakkerige injector was, had je verschillende misfires moeten tegenkomen op de cilinder die er specifiek op betrekking heeft en weinig tot geen op de andere. Ik betwijfel of één injector genoeg zou kunnen stromen om de druk zo significant te laten dalen met 5 andere die te weinig stromen. Soms worden andere potentiële problemen ontdekt tijdens het proces van het aanpakken van een ander, of bestaan er twee problemen tegelijkertijd.
Stel je voor dat dat het geval was en je er maar één had ontdekt.

Voer nadat alles weer in elkaar is gezet een basisscan en momentopname uit van alle datafeeds bij stationair toerental voor toekomstige vergelijking als er een ander probleem is. Ik heb een momentopname van mijn brandstofaanpassingen op lange termijn na mijn injectorwissel. Ze zijn licht negatief ~-4. Als ze positief worden bij stationair toerental, weet ik dat de brandstoftoevoer om een ​​of andere reden is veranderd en zal ik gaan kijken.

Ik zal de slechte injector waarschijnlijk een week of zo laten draaien. We zullen zien... Ik zal hem weer in elkaar zetten en kijken hoe hij loopt. De $400 die ik nu heb, is iets meer dan ik had verwacht en nu is de achterkant van mijn truck kapot, dus ik moet hem nu weer aan de praat krijgen. Ik denk dat als hij loopt zoals hij was of iets beter, een week of twee geen kwaad kan. Als hij echter echt slecht loopt, bijt ik door de zure appel en koop ik er nu een. Ik wacht tot morgen om te zien hoe hij loopt. Kortom, ik kan een nieuwe injector krijgen voor ongeveer 1/3 van de prijs en een AC Delco als ik kan wachten. Ik zal de olie verversen nadat ik de slechte injector heb vervangen. Als de motor goed loopt met de ene slechte injector, bestel ik gewoon de injector en heb ik hem over een week of zo.

Oké, dus ik heb de klus geklaard... Maar blijkbaar heb ik een nieuwe momentsleutel nodig. Ik kon mijn kleine inch/lb-sleutel niet vinden, dus ik probeerde mijn grotere te gebruiken... De voorste bout aan de passagierskant afgebroken toen ik 8 ft/lbs probeerde te doen voor de eerste keer... Voorzichtig de bout uitgeboord... Kon hem eruit halen met een extractor... Gebruikte veel handdoeken en een magneet om ervoor te zorgen dat er geen spanen in de motor kwamen. Ook de brandstofrail aan de bestuurderskant geplaatst. Ze vastgedraaid op gevoel in plaats van met koppelinstellingen... Tot nu toe lekt er niets, dus ik denk dat het goed komt. De nieuwe bout komt pas woensdag, dus ik heb een tijdelijke bout van Napa gehaald die werkte... Maar ik denk dat die bouten een dikke schroefdraad hebben om ze vast te houden. Ik zal hem woensdag vervangen.

Tot nu toe heb ik de auto uitgelaten nadat ik hem 5 minuten had laten staan en stationair had laten draaien. Draait veel soepeler en de prestaties lijken er weer te zijn. Zal er een paar dagen mee moeten rijden en kijken of hij weer problemen geeft. Heb de brandstofpompschild en een paar andere mooie onderdelen voorlopig afgehaald totdat ik de bout op woensdag krijg. Zorg ervoor dat er niets lekt, aangezien ik ze niet goed kon aandraaien.

Dus de eindresultaten waren, kijkend naar de vellen die hij uitprintte... Voordat hij ze schoonmaakte, was 1 injector goed, 4 injectoren stroomden niet zo goed en één sloot niet volledig. Hij deed niet de moeite om verder te gaan met die ene, dus ik moest hem vervangen voordat ik kon rijden. Nadat hij de 5 had schoongemaakt, stroomden alle 5 weer als nieuw. Het lijkt erop dat de brandstofpompafdekking er al eerder af is geweest, dus ik ben benieuwd of misschien de pomp of iets anders al eerder is vervangen. Ik vermoed ook dat er een brandstofinjector is vervangen, aangezien er één hetzelfde liep als een nieuwe.

De nieuwe pomp werkt ongeveer hetzelfde als de oude, dus ik hoefde de brandstofpomp waarschijnlijk niet echt te vervangen. Ach ja... Het heeft geen zin om er nu over te huilen.

Hoe dan ook...

Discussion starter · #35 ·
Ik geloof zonder twijfel dat de pomp slecht was. Een injector moet enorm veel brandstof doorlaten om de pompdruk te verlagen tot 35 psi van de ongeveer 500 psi die hij bij stationair toerental zou moeten leveren, denk erover na. Je zou zeker een dode cilinder (misfire) hebben gehad door overstroming, zo niet ook hydrolock op een gegeven moment. De computer heeft ook de mogelijkheid om een cilinder uit te schakelen die herhaaldelijk misfires heeft. De injectoren kunnen ongeveer 0,45 ounce/sec doorlaten bij maximale flow rate met een verbrandingskamergrootte van ~2 oz (60cc) en een motortoerental van 10 rps (seconde) bij stationair toerental.

In ieder geval ben je nu in veel betere staat, hoewel je op de doellijn hebt gefaald door die bout te overbelasten. Gelukkig voor jou kwamen de restanten eruit met de kop nog op de motor. Goed gedaan.

Gefeliciteerd met een klus die je zelf hebt geklaard...goed om te lezen dat je weer op de been bent

Bedankt jongens.. Ik was heel voorzichtig met het uitboren van de bout en gelukkig is het een heel zwakke bout en boorde hij gemakkelijk. Heb de schroefdraad nooit beschadigd en de bout draaide heel gemakkelijk los, zoals ik had verwacht. Ik reed er vandaag mee rond en het lijkt wel een heel andere auto. Hij leert nog steeds over zijn injectoren, dus hij is nog niet helemaal op volle snelheid. 0-60 haalde ik ~8 seconden. Vandaag haalde ik 7,4. Maar ik heb minder dan 50 mijl met de auto gereden sinds ik de reparatie heb uitgevoerd en ik had ook de accu losgekoppeld. De injectorclips zijn blijkbaar maar één keer te gebruiken en vereisen een speciale tool van $200 om ze correct te plaatsen. Ze zouden voorlopig moeten werken, maar nu ik weet waar ik naar kijk, zal ik wel iets bedenken tussen nu en wanneer ik in de toekomst iets met de injectoren moet doen. Zoals wanneer ik de Will Overkill SC doe... ;) Dan heb ik sowieso een nieuwe brandstofpomp en injectoren nodig.

Discussion starter · #39 ·
Bedankt jongens.. Ik was heel voorzichtig met het uitboren van de bout en gelukkig is het een heel zwakke bout en boorde gemakkelijk. Heb de schroefdraad nooit gebroken en de bout draaide heel gemakkelijk los zoals ik had verwacht. Ik reed er vandaag mee rond en het lijkt een heel andere auto. Hij leert nog steeds over zijn injectoren, dus hij is nog niet helemaal op volle snelheid. 0-60 haalde ik ~8 seconden. Vandaag haalde ik 7,4. Maar ik heb minder dan 50 mijl met de auto gereden sinds ik de reparatie heb gedaan en ik had ook de accu eruit gehaald. De injectorclips zijn blijkbaar maar één keer te gebruiken en vereisen een speciale tool van $200 om ze correct te plaatsen. Ze zouden voorlopig moeten werken, maar nu ik weet waar ik naar kijk, zal ik wel iets bedenken tussen nu en wanneer ik in de toekomst iets met de injectoren moet doen. Zoals wanneer ik de Will Overkill SC doe... ;)
Dan heb ik sowieso een nieuwe brandstofpomp en injectoren nodig.
Fijn om je succesverhaal te horen. Houd voor de zekerheid een brandblusser in de auto met betrekking tot de brandstofgerelateerde onderdelen die nog vervangen moeten worden. De clips voor de LLT zijn ook eenmalig te gebruiken, maar ze verschillen van die van de LFX en bevestigen de injectoren niet aan de rail en vereisen geen speciaal gereedschap voor de installatie. U zou een LFX-injectorinstallatiedraad moeten overwegen om die zeer belangrijke harde onderdelen te behandelen die verschillen van die van de LLT-motor, het zou anderen in de toekomst veel problemen besparen.

Ik denk dat ik de ruitenwisserconstructie heb verwijderd omdat de werkplaatshandleiding dat voorschreef. Het biedt meer ruimte om te werken. Om verwarring te voorkomen, verwijst de meterstoring naar de storing van mijn brandstofdrukmeter en de tijdelijke omzetting van een compressietestmeter naar brandstofdruktaken, in de bijbehorende afbeelding, die uiteraard afkomstig is van een afzonderlijke vervanging van de brandstofpomp in de tank.

Het duidelijke zicht op de componenten is een foto die ik op internet heb gevonden om een beter perspectief te geven van wat er in de dode hoek zit.

Zorg ervoor dat u een momentsleutel gebruikt en zorg ervoor dat deze goed is gekalibreerd, u wilt hier geen risico's nemen met "Vast genoeg" vanwege de hoge brandstofdruk, vooral als iemand anders de auto bestuurt.

Soms weet ik niet zeker hoe mijn vrouw zal reageren als de auto zich misdraagt ​​en de motor nog steeds draait, zal ze stoppen als er brand onder de motorkap ontstaat, of zal ze versnellen en proberen het uit te blazen? Gewoon een grapje, ze zou stoppen en hem netjes parkeren op een parkeerplaats naast andere auto's, misschien niet. Het is oké, ze bezoekt dit forum niet.
Dus ik kan de 15 mm bout op die koelvloeistofleiding niet vinden? We zitten vast. We hebben de 10 mm bout gevonden.

21 - 40 of 92 Posts