Oké, dus ik heb de klus geklaard... Maar blijkbaar heb ik een nieuwe momentsleutel nodig. Ik kon mijn kleine inch/lb-sleutel niet vinden, dus ik probeerde mijn grotere te gebruiken... De voorste bout aan de passagierskant afgebroken toen ik 8 ft/lbs probeerde te doen voor de eerste keer... Voorzichtig de bout uitgeboord... Kon hem eruit halen met een extractor... Gebruikte veel handdoeken en een magneet om ervoor te zorgen dat er geen spanen in de motor kwamen. Ook de brandstofrail aan de bestuurderskant geplaatst. Ze vastgedraaid op gevoel in plaats van met koppelinstellingen... Tot nu toe lekt er niets, dus ik denk dat het goed komt. De nieuwe bout komt pas woensdag, dus ik heb een tijdelijke bout van Napa gehaald die werkte... Maar ik denk dat die bouten een dikke schroefdraad hebben om ze vast te houden. Ik zal hem woensdag vervangen.
Tot nu toe heb ik de auto uitgelaten nadat ik hem 5 minuten had laten staan en stationair had laten draaien. Draait veel soepeler en de prestaties lijken er weer te zijn. Zal er een paar dagen mee moeten rijden en kijken of hij weer problemen geeft. Heb de brandstofpompschild en een paar andere mooie onderdelen voorlopig afgehaald totdat ik de bout op woensdag krijg. Zorg ervoor dat er niets lekt, aangezien ik ze niet goed kon aandraaien.
Dus de eindresultaten waren, kijkend naar de vellen die hij uitprintte... Voordat hij ze schoonmaakte, was 1 injector goed, 4 injectoren stroomden niet zo goed en één sloot niet volledig. Hij deed niet de moeite om verder te gaan met die ene, dus ik moest hem vervangen voordat ik kon rijden. Nadat hij de 5 had schoongemaakt, stroomden alle 5 weer als nieuw. Het lijkt erop dat de brandstofpompafdekking er al eerder af is geweest, dus ik ben benieuwd of misschien de pomp of iets anders al eerder is vervangen. Ik vermoed ook dat er een brandstofinjector is vervangen, aangezien er één hetzelfde liep als een nieuwe.
De nieuwe pomp werkt ongeveer hetzelfde als de oude, dus ik hoefde de brandstofpomp waarschijnlijk niet echt te vervangen. Ach ja... Het heeft geen zin om er nu over te huilen.
Hoe dan ook...