Cadillac Owners Forum banner
  • BEWARE OF SCAMMERS. Anyone trying to get your money should be checked out BEFORE you send anything anywhere.

Hogedruk brandstofpomp HPFP vervanging

48K views 91 replies 11 participants last post by  redheadedrod  
#1 ·
Ik was van plan om dit draadje 2 jaar geleden te plaatsen na het uitvoeren van de reparatie als preventieve maatregel, maar zag geen reden om me te haasten totdat twee recente draadjes suggereerden dat sommigen het erg nuttig zouden kunnen vinden. 2008 CTS.

Attachments

#2 · (Edited)
Ik denk dat ik de ruitenwisserconstructie heb verwijderd omdat de werkplaatshandleiding dat voorschreef. Het biedt meer ruimte om te werken. Om verwarring te voorkomen: de meterstoring verwijst naar de storing van mijn brandstofdrukmeter en de tijdelijke omzetting van een compressietestmeter naar brandstofdruk, in de bijbehorende afbeelding, die uiteraard afkomstig is van een afzonderlijke vervanging van de brandstofpomp in de tank.

Het duidelijke zicht op de componenten is een foto die ik op internet heb gevonden, om een beter perspectief te geven van wat er in de dode hoek zit.

Zorg ervoor dat u een momentsleutel gebruikt en zorg ervoor dat deze goed is gekalibreerd, u wilt hier geen risico's nemen met "strak genoeg" vanwege de hoge brandstofdruk, vooral als iemand anders de auto bestuurt.

Soms weet ik niet zeker hoe mijn vrouw zal reageren als de auto zich misdraagt en de motor nog draait, zal ze stoppen als er brand ontstaat onder de motorkap, of zal ze versnellen en proberen het uit te blazen? Grapje, ze zou stoppen en hem netjes parkeren op een parkeerplaats naast andere auto's, misschien niet. Het is oké, ze bezoekt dit forum niet.

Attachments

#40 ·
Ik denk dat ik de ruitenwisserconstructie heb verwijderd omdat de werkplaatshandleiding dat voorschreef. Het biedt meer ruimte om te werken. Om verwarring te voorkomen, verwijst de meterstoring naar de storing van mijn brandstofdrukmeter en de tijdelijke omzetting van een compressietestmeter naar brandstofdruktaken, in de bijbehorende afbeelding, die uiteraard afkomstig is van een afzonderlijke vervanging van de brandstofpomp in de tank.

Het duidelijke zicht op de componenten is een foto die ik op internet heb gevonden om een beter perspectief te geven van wat er in de dode hoek zit.

Zorg ervoor dat u een momentsleutel gebruikt en zorg ervoor dat deze goed is gekalibreerd, u wilt hier geen risico's nemen met "Vast genoeg" vanwege de hoge brandstofdruk, vooral als iemand anders de auto bestuurt.

Soms weet ik niet zeker hoe mijn vrouw zal reageren als de auto zich misdraagt ​​en de motor nog steeds draait, zal ze stoppen als er brand onder de motorkap ontstaat, of zal ze versnellen en proberen het uit te blazen? Gewoon een grapje, ze zou stoppen en hem netjes parkeren op een parkeerplaats naast andere auto's, misschien niet. Het is oké, ze bezoekt dit forum niet.
Dus ik kan de 15 mm bout op die koelvloeistofleiding niet vinden? We zitten vast. We hebben de 10 mm bout gevonden.

#3 ·
Hoe draait u de leidingmoeren aan? Gebruikt u een van die rare sleutelkoppen met een dopsleuf erin en gebruikt u dan gewoon een standaardsleutel om het koppel in te stellen?

#5 ·
Oké, ik heb er vandaag een paar gekocht bij Harbor Freight. Ik heb echt een van hun grotere gereedschapskisten nodig... Zal waarschijnlijk die kopen in plaats van de nieuwe MT-fiets waar ik naar keek... Steeds maar weer proberen meer gereedschap in een kleine Craftsman-gereedschapskist te proppen werkt gewoon niet... lol... Ik denk dat ik morgen vroeg van mijn werk weg ga om aan mijn auto te werken en dit te vervangen...

#6 ·
Oké, ik ben BIJNA klaar met de mijne... Of tenminste BIJNA heb ik het verwijderd... De LFX is vergelijkbaar maar een beetje anders. De lagedrukleiding is iets minder complex. Gewoon een leiding met een flexibel stuk in de leiding. Ik zal een foto maken. Het verwijderen van de ruitenwissermonteur was heel eenvoudig.

Een tip over het verwijderen van de koelvloeistofleiding...
Het komt van de koelvloeistof overloopcontainer, dus als je de flexibele leiding met je handen volgt totdat je de klem voelt, begint de harde leiding daar en de bout die je moet verwijderen is daar. Ik heb bijna een uur besteed aan het proberen te vinden waar die leiding naartoe ging en toen ik hem eenmaal had gevonden, was het gemakkelijk. De 10 mm bout houdt hem ook strak, maar het is een O-ring afdichting, dus wees voorzichtig als je hem eruit trekt dat je de O-ring niet beschadigt. Ik heb geen koelvloeistof van de mijne verloren die ik kon zien.

Ik heb de 10 mm bout aan de bovenkant van de pomp losgedraaid, maar nog niet verwijderd. Heb het voor de nacht opgegeven en moet de lagedrukleiding nog verwijderen. Kan gewoon niet de juiste combinatie vinden om het stomme ding los te krijgen. Alle leidingen waren heel gemakkelijk los te koppelen als je ze eenmaal los had gemaakt. Beide bouten op de lagedrukleiding zaten vast totdat je de bout bijna helemaal los had en hetzelfde met de koelvloeistofleidingbout.

Dus voor morgen: het is gewoon het afmaken van het verwijderen van de lagedrukleiding, het verwijderen van de 10 mm bout aan de onderkant en het verwijderen van de oude pomp zonder de nokkenrol te verliezen...

Tot nu toe is niets moeilijk geweest, maar het is een leerervaring.

Rodney

#7 ·
Ik denk dat ik de mijne opgeef. Ik kan BIJNA bij de onderste bout komen, maar het is erg moeilijk om er met mijn grote handen en armen bij te komen. Ik denk dat ik moet wachten tot ik het geld heb en de auto naar een lokale monteur moet slepen en het werk door hen moet laten afmaken. Zelfs als ik de bout kan bereiken, zal ik hem er niet meer in kunnen krijgen als ik hem weer in elkaar zet.

Het duurt helaas een paar weken voordat ik dat kan doen. Dus ik denk dat ik de komende weken met mijn vrachtwagen naar mijn werk ga.

Rodney

#9 · (Edited)
Ik denk dat ik de mijne opgeef. Ik kan ALLES bereiken wat de onderste bout betreft, maar het is echt moeilijk om er te komen met mijn grote handen en armen. Ik denk dat ik moet wachten tot ik het geld heb en de auto naar een lokale monteur moet slepen en hen de klus moet laten afmaken. Zelfs als ik de bout kan bereiken, zal ik hem er niet meer in kunnen krijgen als ik hem weer in elkaar zet.

Het duurt helaas een paar weken voordat ik dat kan doen. Dus ik denk dat ik de komende weken met mijn vrachtwagen naar mijn werk ga.

Rodney
Als je denkt dat het je meer ruimte geeft, plaats dan een opgevouwen dekbed op de voorruit en kijk of je hem verder omhoog kunt brengen voor meer ruimte door de motorkapsteun los te koppelen.

Het mooie van de brandstofpompafdichting is dat deze de schroeven op hun plaats houdt, dus je rijgt ze er een klein stukje doorheen voordat je de pomp plaatst.

Ik vermoed dat je misschien niet de juiste flexibiliteit in je gereedschap hebt. Voor het geval dat, het is bijna een must dat je overstapt op de kleinere 1/4" aandrijving dopsleutel met een paar verlengstukken kort tot medium, korte en diepe 10 mm dop en universeel/draaigewricht om de hoek voor de onderste bout te maken.

Je kunt mogelijk ook een kleine 10 mm sleutel gebruiken. Ik heb een set kleine sleutels die ongeveer 1/8" dik en 3-3,5" lang zijn. Ik heb ongeveer 25 jaar geleden een 300-delige Craftsman gereedschapsset gekocht bij Sears en alles wat ik nodig had voor de verwijdering zat in die set, behalve de momentsleutel.

Een laatste poging die je mogelijk de ruimte geeft die je nodig hebt, kan zijn om de bout(en) van het uiteinde van de transmissiesteun te verwijderen en te kijken of je het uiteinde van de transmissie voorzichtig iets omhoog kunt tillen om meer ruimte aan de bovenkant te krijgen. Ik hoefde dit niet te doen, dus als je het probeert, zorg er dan voor dat je dit kunt doen zonder iets eronder te beschadigen.

Je moet mogelijk ook een dikke afdekking over het bovenste gedeelte van het motorcompartiment en de spatbord plaatsen en erop gaan liggen om toegang te krijgen. Ik weet niet zeker of ik dat heb gedaan voor de pomp of de brandstofinjectorvervanging.

Je bent al zo ver dat ik een kind met hersens en kleinere handen zou zoeken voordat ik een winkel een kerstcadeau geef. Ik heb drie kleine neefjes om bij de enkel te pakken en in die krappe ruimte te steken.

Je bent bijna klaar, bekijk het en vind het juiste gereedschap als je het nog niet hebt.

#8 ·
Ik heb de ruitenwissermotor en de motorkap niet verwijderd. Alleen inlaatspruitstuk en kleppendeksel, ik kon de onderste bout bereiken. Wees gewoon geduldig en gebruik je creativiteit. Ik heb er 4 uur over gedaan. Alleen al voor de onderste bout, ik denk 1u30

#10 ·
Ik ga het zaterdag nog een laatste keer proberen. Het zou fijn zijn als ik de achterkant van de motor kon optillen of hem ongeveer een centimeter naar voren kon bewegen. De pakking die ik heb, pakt de bout NIET vast... Ik heb de ratel die ik heb op de bout kunnen zetten met een zeer korte verlenging, maar toen ik hem probeerde te draaien, viel de dop er gewoon af. We zullen zien... Als ik hem opnieuw installeer, zal ik eerst de bovenste bout installeren en hem een beetje indraaien voordat ik probeer de onderste bout te installeren. Ik sprak een beetje met Corey en hij zei dat hij bovenop de motor moest liggen om de zijne te doen. Gewoon een heel frustrerende zaak om te doen.

#12 · (Edited)
Zaterdag ga ik het nog een laatste keer proberen. Het zou fijn zijn als ik de achterkant van de motor kon optillen of hem ongeveer een centimeter naar voren kon bewegen. De pakking die ik heb, pakt de bout NIET vast... Ik heb de ratel die ik heb met een zeer korte verlenging op de bout kunnen zetten, maar toen ik hem probeerde te draaien, viel de dop er gewoon af. We zullen zien... Als ik hem weer installeer, zal ik eerst de bovenste bout installeren en hem een beetje indraaien voordat ik probeer de onderste bout te installeren. Ik sprak een beetje met Corey en hij zei dat hij op de motor moest gaan liggen om de zijne te doen. Gewoon een heel frustrerende zaak.

Rodney
Ik had de AWD-toepassing eerder gemist, dus het omhoog kantelen van de achterkant van de transmissie zou waarschijnlijk geen goed idee zijn. AWD kan ook een rol spelen bij een deel van de moeilijkheid, aangezien de motorsteunen verschillend zijn tussen RWD- en AWD-toepassingen, wat de motorpositie voldoende kan beĂŻnvloeden om het moeilijker te maken om te verwijderen. Vergeet het kruiskoppeling voor de dop niet en plaats indien nodig plakstrips in de dop om hem op de bout te houden.

Voor het geval je het nog niet hebt gedaan, demonteer de koelvloeistof overloopfles als deze in de weg zit of je meer ruimte kan geven.

#11 ·
Ik had een Grand Am uit '85. De achterste 3 bougies waren een echte pijn en ik moest niet alleen op de motor gaan liggen om erbij te kunnen... de kabels zaten in een metalen beugel en de enige manier om ze te verwijderen was ze door te knippen. Ik voel je pijn, broeder.

#13 ·
Ik heb alles wat mogelijk is uit de weg geruimd. De lagedruk brandstofleiding, de hogedruk brandstofleiding, de koelvloeistofleiding... Alles is eraf. Heb de ene draadboom die daar bovenop ligt verplaatst. Hier zijn een paar foto's van waar ik ben... Ik kan waarschijnlijk ook de rail druksensor verwijderen voor wat meer ruimte...

#15 · (Edited)
Oké, hoeveel moeite kost het om de brandstofrail te verwijderen? Als ik de brandstofrail aan de bestuurderskant kan verwijderen, zou het een stuk eenvoudiger moeten zijn. Het ziet ernaar uit dat er 4 bouten van 13 mm op zitten, maar ik neem aan dat ik de injectoren of zoiets niet zie. Ik zal kijken hoe ik de brandstofrails kan verwijderen, maar ik ben gewoon benieuwd of iemand anders ze al heeft gedaan. De LFX heeft de crossover-pijp geïntegreerd in de aanvoerleiding van de pomp.

Dit maakt het van een moeilijkheidsgraad van 9 tot ongeveer 4 als ik die brandstofrail eruit kan halen.

Het ziet ernaar uit dat ze direct van de injectoren af moeten komen. In de beschrijving voor de LLT staat dat je de injectoren moet reviseren als de brandstofrail wordt verwijderd, maar ik vermoed dat dat niet nodig is. Zeker als ik van plan ben om de injectoren in de toekomst te vergroten.

#16 ·
Ok, dus hoeveel moeite is het om de brandstofrail te verwijderen? Als ik de brandstofrail aan de bestuurderskant kan verwijderen, zou het een stuk eenvoudiger moeten zijn. Het ziet ernaar uit dat er 4 13 mm bouten op zitten, maar ik neem aan dat ik de injectoren of zoiets niet zie. Ik zal kijken hoe ik de brandstofrails kan verwijderen, maar ik ben gewoon benieuwd of iemand anders ze heeft gedaan. De LFX heeft de crossover-pijp geĂŻntegreerd in de aanvoerleiding van de pomp.

Zal dit van een moeilijkheidsgraad van 9 naar ongeveer 4 maken als ik die brandstofrail eruit kan halen.

Het ziet ernaar uit dat ze rechtstreeks van de injectoren moeten komen. Lezen voor de LLT zegt dat de injectoren moeten worden gereviseerd als de brandstofrail wordt verwijderd, maar ik vermoed dat dat niet nodig is. Vooral als ik van plan ben om de injectoren later te vergroten.
Durf die rail niet te trekken, of de brandstofinjectoren, tenzij je hebt gelezen dat het nodig is, wat ik betwijfel. Het reviseren van de DI-brandstofinjectoren is een ander verhaal dan poortinjectoren. Het gaat niet om de injectorschermen, het gaat om die hogedruk-borgafdichtingen rond de nozzle die een speciaal gereedschap vereisen voor installatie, hoewel ik heb gelezen dat een technicus zei dat het met de hand kan worden gedaan door de nieuwe afdichtingen in heet water te weken om ze zachter te maken en ze te installeren en samen te knijpen.

Een injector, of twee, kan met de rail meekomen.

Ik heb mijn injectoren vervangen en het moeilijkste deel van de klus was om ze eruit te krijgen en dat was nadat de rails eraf waren gekomen.
Je zou ook aanzienlijke extra kosten aan onderdelen toevoegen; injectordichtingen, injectorborgclips, en ik geloof dat de sensor wordt aanbevolen voor vervanging bij verwijdering, hoewel als je de rail trekt, je hem waarschijnlijk toch al zou moeten vervangen.

Ik ben bang dat je twee a.ses nodig hebt die in ploegendiensten werken om die pijn te verspreiden.

#17 ·
Ik heb gelezen wat er in het werkplaatshandboek staat... Leek geen groot probleem, maar grrr... Oké... Ik neem je woord aan... Wat ik MOET doen, is kijken of er een lokale garage is die naar de injectoren kijkt en ze laat reviseren en flow testen, want ze zagen er toch al niet goed uit.
Eén was aanzienlijk lager dan de andere en één was aanzienlijk hoger.

#19 ·
Ik heb een messing loopborstelset. Ik zal ervoor zorgen dat ik dat doe voordat ik ze installeer. Ik heb geprobeerd het te gebruiken om de kleppen af te borstelen toen ik ze eerder bloot had liggen, maar ze werkten daar niet goed voor. De plek waar ik mee praat, rekent 25 dollar per stuk om ze te reviseren en 7,50 dollar om ze terug te sturen. Ik zal foto's maken van hoe ze eruitzien... Hopelijk zal ik de komende weken E85 rijden en me geen zorgen hoeven te maken dat ze weer vervuilen.

#20 ·
Oké, brandstofrails eruit... De injectoren komen er mee uit, dus je moet ze manoeuvreren om ze eruit te krijgen. Ze worden met een veerklem aan de brandstofrail bevestigd, wat leuk moet zijn om ze weer terug te plaatsen.

De injectoren worden opgestuurd om te worden gereinigd en onderhouden voor $150 plus verzendkosten.
Ik heb nu VEEL ruimte om de pomp te plaatsen. Dus voor degenen onder ons met grote handen, is er een andere oplossing. Het verwijderen van de brandstofrail aan de bestuurderskant geeft voldoende ruimte om bij de pomp te komen en te doen wat je moet doen. Ik heb ook een paar nieuwe bouten opgehaald en zal alles goed aandraaien. De volgende keer dat ik ze moet verwijderen, is als ik de pomp voor de supercharger vergroot wanneer ik hem krijg, en dat zal later zijn. En er zullen ook grotere injectoren nodig zijn.
Brandstofrail met injectoren er nog op.. Let op de veerklemmen... De kabels kwamen er gemakkelijk af.

571856

Het uiteinde van de injector was niet echt slecht...
De O-ring bleef in de brandstofrail toen ik ze eruit haalde.

571857

Kijk eens naar al deze ruimte nu er geen brandstofrails meer zijn... De brandstofpomp zal nu heel eenvoudig te vervangen zijn.

571858

Ik ben echter benieuwd wat dit is. Is dit rechts een secundaire waterpomp of zoiets? Deze twee kunnen ook lastig zijn om te vervangen vanwege gebrek aan ruimte.

#21 · (Edited)
Het ding aan de rechterkant is de thermostaatbehuizing en ja, er wordt gezegd dat het een "probleemkind" is wat betreft verwijdering. De LLT-rails zijn ook anders wat betreft de borgclips, ze oefenen druk uit om de injectoren op hun plaats te houden, maar bevestigen ze niet aan de rail, waardoor het moeilijker wordt om ze te verwijderen naarmate ze langer op hun plaats zitten. Dat is waarschijnlijk de reden waarom ze de ontwerpwijziging hebben doorgevoerd die u heeft.

Deze klus had veel duurder kunnen uitvallen als je het had opgegeven, om nog maar te zwijgen van de mogelijke problemen in de toekomst als de persoon die eraan werkte de onderdelen voor eenmalig gebruik niet had vervangen en de injectoren gewoon weer op hun plaats had gestopt. Nu weten we waar we op moeten letten bij de LFX die deze reparatie nodig heeft.

Waargebeurd verhaal, mijn vader vertelde me over een familielid dat voor zijn levensonderhoud aan auto's werkte en cilinderkopbouten aandraaide met een slagsleutel op de auto van een andere familielid. Hij liet hem nooit aan zijn auto werken.

#23 ·
Nou, om eerlijk te zijn, stond ik op het punt om te huilen. Ik heb 4 uur besteed aan het proberen die verdomde bout eruit te krijgen. Kon er niet bij, wat ik ook deed. Ik ving toevallig de rubberen afdekking over de brandstofrails en tilde hem per ongeluk op... Toen werd het een simpele zaak. Had iemand die bekend is met die opstellingen om me te helpen de brandstofrails eruit te trekken. Er zit een trucje aan. Aan de bestuurderskant moet je ze ongeveer een centimeter naar voren schuiven om ze los te krijgen, en als je ze eenmaal in beweging hebt gekregen, ga je er heen en weer mee en dan springt hij eruit. Aan de passagierskant schuif je hem een centimeter naar achteren om hem los te maken. Dus ja... Het kostte me ongeveer 2 uur en veel gemorste brandstof om die dingen er allemaal uit te krijgen en de injectoren eruit te trekken. De injectoren zijn opgestuurd om te worden gereinigd en gereviseerd en ik zal hopelijk morgen aan de pomp werken. Moest proberen uit te zoeken wat mama vandaag heeft gedaan. Ze heeft soms dagen dat ze dingen vergeet en iets heel anders gaat doen.

#26 ·
Gisteravond te laat opgebleven, ben gaan liggen voor een dutje voordat ik aan de auto ging werken... Werd wakker om 22.00 uur... Vanavond niet aan de auto werken... Op dit moment hoef ik alleen nog maar de HPFP eruit te halen en te vervangen, dan de lagedrukbrandstofleiding te installeren en te wachten op de injectoren, dan kan de rest weer in elkaar worden gezet.

Ik ben druk geweest met mama-dingen en ik heb mijn eigen medische probleem dat ik probeer op te lossen. Hopelijk kan de KNO-arts me deze week wat concrete antwoorden geven.

#27 ·
Oké, de pomp is eruit... Moet opruimen en terug naar het werk. Het rolstuk komt er niet uit, dus ik ga niet proberen het eruit te halen. De schijf waar ik $17 voor heb betaald, zegt dat hij voor 2008-2014 is, maar dat is niet zo... Hij toont de coupé of de stationwagen niet en praat over de 3.0 en LLT, dus ik gok dat hij echt voor 2010-2011 is.

Ik gok dat de koppels echter hetzelfde zijn... Ik zal morgen de bougies moeten verwijderen en de motor moeten draaien waar hij moet zijn. Ik ben van plan een magnetische gereedschapszoeker te gebruiken om de rol op zijn plaats te houden, maar hij lijkt niet te bewegen. Slechts een heel korte afstand.

Injectoren zijn ergens halverwege volgende week aan de beurt, afhankelijk van wanneer de man ze krijgt. Hij had ze vandaag moeten krijgen, toen vertelde hij me dat het 2-3 dagen duurt voordat hij ze klaar heeft en terugstuurt.

Ik ben uiteindelijk over de motor gaan liggen. Het is nog steeds VEEL gemakkelijker als de brandstofrails eruit zijn getrokken, dus als iemand anders dit doet, kan het voor u gemakkelijker zijn om de brandstofrails eruit te trekken en ze ook te laten reinigen als u kilometers op uw auto heeft.

Rodney

#28 ·
Dus.... Kerel mailde me vandaag dat een van de injectoren slecht is. Haal er een op bij Autozone, want anders kan ik er voor woensdag volgende week geen krijgen.

Oh en het lijkt erop dat de achterkant van mijn truck nu ook een slecht lager heeft... Begon net te huilen...
Dus... Het lijkt erop dat ik morgen ongeveer 22 mijl naar mijn werk en 22 mijl terug naar huis met mijn fiets ga rijden... De truck werkt nog wel, maar ik moet eerst mijn auto weer in elkaar zetten. Zal waarschijnlijk het grootste deel van de zondag besteden aan het weer in elkaar zetten van alles, behalve de brandstofrails, wat waarschijnlijk mijn maandagproject wordt.

Geweldige week...

Tenminste, het ziet ernaar uit dat het reviseren van de achterkant goedkoop zal zijn... Alleen het halen van de lagers kost ongeveer $120 voor alle 6 en de bijbehorende afdichtingen... En het lijkt er niet op dat het al te moeilijk zal zijn om te doen, maar we zullen zien hoe het gaat.

#29 ·
Als het regent, giet het, maar er komen altijd zonnige dagen. Ik hoop dat je het niet serieus meent over die fietstocht, het is nauwelijks veilig genoeg om in een afgesloten ruimte te fietsen, ik zou er zeker geen op de weg met auto's nemen. Ik ben gestopt met het lopen van het blok in mijn buurt omdat een halve gare het niet leuk vond om te moeten stoppen en voorrang te verlenen aan mij om over te steken bij een kruispunt waar ik niet alleen lang voor hen en elke andere auto aankwam, maar ook het licht activeerde zodat het zou veranderen. Deze persoon reed opzettelijk dicht bij me in, ondanks het zebrapadbord, na te hebben gewacht en toen achter me te zijn afgeslagen nadat ik 3/4 van de oversteek had gemaakt. Ik ren en fiets nu in de sportschool. Er zijn een paar rotte mensen op deze aarde, wees voorzichtig.