Cadillac Owners Forum banner
  • BEWARE OF SCAMMERS. Anyone trying to get your money should be checked out BEFORE you send anything anywhere.
41 - 60 of 102 Posts
De afdichtingen kunnen al dan niet te erg beschadigd zijn om te werken. Ik zou het differentieel vervangen en opnieuw vullen en dan het gebied rond alle afdichtingen volledig schoonmaken en het een paar weken lang zorgvuldig in de gaten houden onder verschillende bedrijfsomstandigheden, waarbij ik er zeker van ben dat ik het vloeistofpeil in de gaten houd. Merk op dat afdichtingen kunnen lekken onder verschillende omstandigheden en dat slechte afdichtingen vaak lekken als ze koud zijn, terwijl de lekkage als gevolg van een verstopte ontluchting optreedt als ze heet zijn. Schade aan de afdichting treedt ook op doordat de asassemblage lucht (en wegvuil) langs de afdichtingen trekt wanneer deze afkoelt met een verstopte ontluchtingsbuis. Als de originele differentieelolie er nog in zit, zal deze een flinke hoeveelheid metaal bevatten van de oorspronkelijke inloopbewerking en als er lucht/vuil langs de afdichtingen wordt teruggetrokken, zullen deze ook verder slijten.

De ATS-asafdichtingen lijken op wat er gebeurt als een PCV-systeem van een motor verstopt raakt, waardoor er blowby in het carter ontstaat om een nieuwe uitweg te vinden, die via de afdichtingen verloopt en olie met zich meebrengt. In veel gevallen is het probleem opgelost als het probleem vroegtijdig wordt opgemerkt voordat de afdichting ernstig beschadigd is, maar soms wordt een afdichting meteen aangetast. Het vervangen van de ontluchting, het vullen en het reinigen van de as is goedkoop en eenvoudig in vergelijking met $ 1.200, dus dat zou ik eerst doen. Vloeistof voor het differentieel is ook goedkoop en de ATS bevat niet veel, dus ik zou het tijdens dit proces aftappen en vervangen.

Er is een flinke hoeveelheid arbeid gemoeid met het vervangen van afdichtingen, maar $ 1.200 is waarschijnlijk aanzienlijk meer dan een onafhankelijke garage zou vragen, dus informeer rond als u de afdichtingen laat vervangen.

Rodger
Bedankt Rodger, ik waardeer de feedback!

U bent welkom! Succes met uw ATS.

Ze zijn misschien niet allemaal 16 mm. Ik heb die op de mijne geprobeerd en hij was te groot voor mijn ontluchting. Ik geloof dat het 9/16e was. De mijne is een 2013 met de LSD.
Sergio, wat was het onderdeelnummer voor je LSD diff ontluchting? 23156298 is het niet (hoewel als iemand dat onderdeelnummer wil, ik heb er een!) en ik heb problemen met het vinden van de juiste ontluchting.

bewerken - Ik denk dat het 22929622 is. Ik hoop dat dat ook is wat je hebt gekregen!

Sergio, wat was het onderdeelnummer voor uw LSD-diff-ontluchting? 23156298 is het niet (hoewel als iemand dat onderdeelnummer wil, ik heb er een!) en ik heb problemen met het vinden van de juiste ontluchting.

bewerken - Ik denk dat het 22929622 is. Laten we hopen dat je dat ook hebt!
Ik heb de mijne nooit vervangen, alleen degene schoongemaakt die bij mijn laatste diff zat. Zoals je zei, als ik de ATS op een van de sites met onderdelen opzoek, krijg ik twee verschillende ontluchtingsnummers, 23156298 en 22929622, dus ik durf te wedden dat dat de juiste is. Op basis van de beschrijving zou de tweede kleiner kunnen zijn dan de eerste, wat zou passen bij de verschillende sleutelmaten die ik hier zie (16 mm is groter dan mijn 9/16e ontluchting).

Als ik 22929622 opzoek, staat deze vermeld als vervangen door 23156298 in september 2014. Het lijkt er dus op dat 23156298 het juiste onderdeel zou zijn, nietwaar?

22929622

23156298

23156298 is het niet (hoewel als iemand dat onderdeelnummer wil, ik heb er een!) en ik heb problemen met het vinden van de juiste ontluchting.

bewerken - Ik denk dat het 22929622 is. Laten we hopen dat dat ook is wat je hebt!
Hoe weet je dat het niet 23156298 is? Baseer je deze uitspraak op de verschillende sleutelmaat die nodig is om het te verwijderen?

...als ik de ATS op een van de onderdelensites opzoek, krijg ik twee verschillende ontluchtingsnummers, 23156298 en 22929622...
Elke diagram van de onderdelensite toont de ontluchting, maar identificeert deze niet met een nummer om te verwijzen en te vinden in de afzonderlijke onderdelenlijst hieronder. De enige manier waarop ik het kan oproepen, is door te zoeken naar deze twee onderdeelnummers. Welke site gebruik je waarmee je het in een daadwerkelijk diagram kunt vinden?

Elke onderdelensite-diagram toont de ontluchting, maar identificeert deze niet met een nummer om ernaar te verwijzen en te vinden in de afzonderlijke onderdelenlijst hieronder. De enige manier om het op te roepen, is door te zoeken naar deze twee onderdeelnummers. Welke site gebruikt u waarmee u het in een daadwerkelijk diagram kunt vinden?
Voor deze specifieke zoekopdracht was GMPartsGiant degene die de twee verschillende ontluchtingen daadwerkelijk had geplaatst:

Voor deze specifieke zoekopdracht is GMPartsGiant degene die de twee verschillende ventilatieopeningen daadwerkelijk heeft geplaatst:
Bedankt. Toen ik zocht op mijn merk/model/jaar, kwamen beide onderdeelnummers naar voren, MAAR er stond dat ik voertuigspecificaties moest toevoegen om de resultaten te verfijnen. Dus dat deed ik, door motor/transmissie/trim, etc. toe te voegen, en het vermeldde nog steeds beide onderdeelnummers. Argh.Als ik 22929622 op andere sites opzoek, staat het vermeld als vervangen door 23156298 in september 2014. Het lijkt er dus op dat 23156298 het juiste nieuwe/herziene onderdeel zou zijn...hmmm....

Ik heb de mijne bij GM besteld en dit is hoe de tas eruit ziet. Ik heb de ontluchting nog niet verwisseld om te zien of dit past. Maar ik denk erover om de auto te verkopen. Hoewel de auto leuk is en ik van de handling hou, wil ik geen gedoe met een dagelijkse bestuurder.

Mijn fabrieksontluchter (links) en de gloednieuwe #23156298 (rechts) die ik bij RockAuto heb gekocht. Het enige verschil is dat de dop niet zoveel ruimte eronder heeft op de nieuwe ontluchter, waardoor ik denk dat er gemakkelijker druk ontsnapt met de fabrieksontluchter (of misschien verliest deze veer in de loop van de tijd spanning?). Ik heb de fabrieksontluchter schoongemaakt en door beide geblazen, en misschien was het een placebo, maar ik heb het gevoel dat de fabrieksontluchter niet zoveel moeite kostte om de druk te laten ontsnappen. Dit is de 2e keer dat ik de fabrieksontluchter heb verwijderd, de nieuwe heb overwogen te installeren en de oude weer heb teruggeplaatst haha.

Dit zijn beide 5/8" zeskant voor mijn 2014 RWD Performance 2.0T 6 versnellingen handgeschakeld met bouwdatum 4/2014.

Nogmaals, toen ik de ontluchter bijna van de diff haalde, was er een zwak pssst geluid... de behuizing liet lucht ontsnappen of misschien lucht aanzuigen?

20201025_162618 door C B, op Flickr

Wauw... we hebben dezelfde gebruikersnaam, precies. haha. Maar geweldig bericht! :)

Opslaan,

Ik vind het niet fijn dat het de druk vereffent als je het verwijdert, vereffening zou moeten plaatsvinden terwijl het aanwezig is en het verlichten van vacuĂĽm via de asafdichtingen is aantoonbaar slechter dan het afvoeren van druk via hen, omdat je externe vuil in de afdichtingen trekt, wat leidt tot schade aan de afdichtingen en lekkage. De as moet atmosferisch blijven, waarbij de afdichtingen alleen de integriteit behouden tegen veranderingen in de metaalafmetingen als gevolg van temperatuurveranderingen en bestand zijn tegen spatten, maar niet tegen daadwerkelijke veranderingen, noch positief noch negatief ten opzichte van de buitenatmosfeer, in hydraulische/luchtdruk.

Ik denk dat de lange termijn oplossing de tweede stijl ontluchting zou zijn met een weerhaak voor een slang.

En ik ben dol op het tweede opsommingsteken van Home Depot. Het is geweldig dat deze magische asontluchtingen het koppel naar de aangedreven wielen leiden, blijkbaar laten gewone asontluchtingen een deel van het motorkoppel ontsnappen naar de niet-aangedreven wielen :) Of misschien zet je met een kleinere ontluchting automatisch je RWD om in een AWD-systeem... Misschien verwijzen die opsommingstekens specifiek naar het ATS-systeem waarbij een defecte ontluchting leidt tot een vernietigde diff en het koppel dan niet langer wordt overgedragen naar de aangedreven wielen.

Jammer dat ze geen andere magische ontluchting hebben om een open diff om te zetten in een sperdifferentieel :)

Rodger

Opslaan,

Ik vind het niet fijn dat het de druk vereffent als je het verwijdert, vereffening moet plaatsvinden als het aanwezig is en het verlichten van vacuĂĽm via de asafdichtingen is aantoonbaar slechter dan het afvoeren van druk via hen, omdat je externe vuil in de afdichtingen trekt, wat leidt tot schade aan de afdichtingen en lekkage. De as moet atmosferisch blijven, waarbij de afdichtingen de integriteit alleen handhaven tegen veranderingen in de metaalafmetingen als gevolg van temperatuurveranderingen en bestand zijn tegen spatten, maar niet tegen daadwerkelijke veranderingen, noch positief noch negatief ten opzichte van de buitenatmosfeer, in hydraulische/luchtdruk.

Ik denk dat de lange termijn oplossing de tweede stijl ontluchter zou zijn met een weerhaak voor een slang.

En ik ben dol op het tweede opsommingsteken van Home Depot. Het is geweldig dat deze magische asontluchters het koppel naar de aandrijfwielen leiden, blijkbaar laten gewone asontluchters een deel van het motorkoppel weglekken naar de niet-aangedreven wielen :) Of misschien zet je met een mindere ontluchter automatisch je achterwielaandrijving om in een vierwielaandrijvingssysteem... Misschien verwijzen die opsommingstekens specifiek naar het ATS-systeem waarbij een defecte ontluchter leidt tot een vernietigd differentieel en het koppel dan niet langer wordt overgebracht naar de aangedreven wielen.

Jammer dat ze geen andere magische ontluchter hebben om een open differentieel om te zetten in een positractie-eenheid :)

Rodger

View attachment 589393 View attachment 589394
Stuurt koppel naar de aandrijfwielen voor soepel bochtenwerk." Wat een hoop onzin! (Ik neem aan dat deze opmerking verwijst naar de ontluchter zelf.)

[...]
Nogmaals, toen ik de ontluchting bijna van het differentieel had, was er een zwak pssst-geluid... de behuizing liet lucht ontsnappen of misschien lucht aanzuigen?
[...]
Een gedachte hierover... als je met de auto rijdt, warmt het differentieel op. De vloeistof en de lucht binnenin ook, dus ze zetten uit en binnenin is er overdruk. De overdruk wordt geregeld door de ontluchtingsplug.
Maar als je de auto parkeert, koelt het differentieel af, de vloeistof en de lucht binnenin "krimpen". Omdat de rubberen plaat van de ontluchting de opening afsluit, is een drukvlak in de andere richting niet mogelijk.

In combinatie met de "geblokkeerde" ontluchting creëert dit een vacuüm of negatieve druk in de behuizing.

Dus het aanzuigen van lucht door drukvlak zou het zwakke pssst-geluid kunnen veroorzaken bij het verliezen van de draad.

Nou, ik ben geen monteur, maar corrigeer me als ik het mis heb (y)

Een gedachte hierover ... als je met de auto rijdt, warmt het differentieel op. De vloeistof en de lucht binnenin ook, dus ze zetten uit en binnenin is er overdruk. De overdruk wordt geregeld door de ontluchtingsplug.
Maar als je de auto parkeert, koelt het differentieel af, de vloeistof en de lucht binnenin "krimpen". Omdat de rubberen plaat van de ontluchting de opening afsluit, is een drukevenwicht de andere kant op niet mogelijk.

In combinatie met de "geblokkeerde" ontluchting creëert dit een vacuüm of negatieve druk in de behuizing.

Dus het opzuigen van lucht door drukevenwicht kan het vage pssst-geluid veroorzaken bij het verliezen van de draad.

Nou, ik ben geen monteur, maar corrigeer me als ik het mis heb (y)
Ik ben het eens. Ik merkte ook dat het (koude) differentieel siste toen ik de ontluchting verwijderde. Omdat het membraan binnenin vrij bewoog toen ik er met een tandenstoker op duwde (dus van waar lucht van binnenuit het differentieel zou worden geduwd), dacht ik dat het sissen afkomstig was van lucht die langs de paar overgebleven schroefdraad naar binnen werd gezogen.

Hoe weet je dat het niet 23156298 is? Baseer je deze bewering op de verschillende sleutelmaat die nodig is om hem te verwijderen?
Ik heb de ontluchter eruit getrokken en hij had een totaal andere maat dan degene die ik had ontvangen. Ik zou de juiste ontluchter snel moeten ontvangen, ik zal updaten hoe dat gaat als ik hem heb.

Mijn fabrieksontluchter (links) en gloednieuwe #23156298 (rechts) die ik van RockAuto heb gekocht. Het enige verschil is dat de dop niet zoveel ruimte eronder heeft op de nieuwe ontluchter, waardoor ik denk dat er gemakkelijker druk ontsnapt met de fabrieksontluchter (of misschien verliest deze veer na verloop van tijd spanning?). Ik heb de fabrieksontluchter schoongemaakt en door beide en de nieuwe geblazen, en misschien was het een placebo, maar ik heb het gevoel dat de fabrieksontluchter niet zoveel moeite kostte om de druk te laten ontsnappen. Dit is de 2e keer dat ik de fabrieksontluchter heb verwijderd, overwogen heb om de nieuwe te installeren en de oude weer terug te plaatsen haha.

Dit zijn beide 5/8" zeskant voor mijn 2014 RWD Performance 2.0T 6 versnellingen handgeschakeld met bouwdatum 4/2014.

Nogmaals, toen ik de ontluchter bijna van het differentieel haalde, was er een zwak pssst-geluid... de behuizing laat lucht ontsnappen of zuigt misschien lucht aan?

20201025_162618 door C B, op Flickr

Whoa...we hebben dezelfde gebruikersnaam, precies. haha. Maar geweldig bericht! :)
Haha, geweldig! Trouwens, lekte uw differentieel vloeistof voordat u de ontluchter verwisselde?

Is er een geval geweest waarbij iemand een lekkende afdichting had, de ontluchting verving en het stopte? Ik vraag me af of de ontluchtingspoort het probleem is gebleken of dat het een goede theorie is.

Is er een geval geweest waarbij iemand een lekkende afdichting had, de ontluchting verving en het stopte? Ik vraag me af of de ontluchtingspoort bewezen het probleem is of dat het een goede theorie is.
Bij mijn laatste vervanging van de achterasafdichting (augustus '20) heb ik de servicemedewerker aangespoord om de monteur naar de ontluchting te laten kijken. Dat deden ze, maar ze hebben hem niet vervangen. Zeiden dat het prima leek te werken.

DavidATS, dus wat je suggereert is dat iemand met lekkende afdichtingen gewoon de ontluchting zelf vervangt en de afdichtingen niet aanraakt om te zien of dat het lekken stopt. Uiteraard zou degene die dit doet, de verraderlijke vloeistof van het differentieel moeten vegen nadat de ontluchting is vervangen om te zien of de lekkage weer begint ... of niet. Als de afdichtingen echter eenmaal beginnen te lekken, zijn ze dan permanent beschadigd en zullen ze op dat moment lekken, ongeacht wat? Ik weet het niet zeker.

Bij mijn laatste vervanging van de achterasafdichting (augustus '20) heb ik de servicemedewerker aangespoord om de monteur naar de ontluchting te laten kijken. Dat deden ze, maar ze hebben hem niet vervangen. Zeiden dat het prima leek te werken.

DavidATS, dus wat je suggereert is dat iemand die lekkende afdichtingen heeft, gewoon de ontluchting zelf vervangt en de afdichtingen niet aanraakt en kijkt of dat het lekken stopt. Uiteraard zou degene die dit doet, de verraderlijke vloeistof van het differentieel moeten vegen nadat de ontluchting is vervangen om te zien of de lekkage weer begint ... of niet. Als de afdichtingen echter eenmaal beginnen te lekken, zijn ze dan permanent beschadigd en zullen ze ongeacht op dat moment lekken? Ik weet het niet zeker.
Ik suggereerde niets, alleen dat het erop lijkt dat de ontluchting als een waarschijnlijke oorzaak is besloten, maar ik wist niet of er iets bewezen is of hoe deze theorie tot stand is gekomen. Voor zover ik kan beoordelen, is het een theorie zonder bewijs, maar mogelijk heb ik het bewijsgedeelte gemist. Zoals je zei, is het mogelijk dat als een afdichting eenmaal lekt, niets wat je doet ertoe doet, het is ook mogelijk dat de afdichting een slecht ontwerp is, de installatie moeilijk of verkeerd is gedaan, of dat er kwaliteitsproblemen zijn met de afdichting zelf (misschien meer opties?).

Ik suggereerde niets, alleen dat het erop lijkt dat de ontluchting als een waarschijnlijke oorzaak is besloten, maar ik wist niet of er iets bewezen is of hoe deze theorie tot stand is gekomen. Voor zover ik weet is het een theorie zonder bewijs, maar mogelijk heb ik het bewijsgedeelte gemist. Zoals je zei, is het mogelijk dat als een afdichting lekt, niets wat je doet ertoe doet, het is ook mogelijk dat de afdichting een slecht ontwerp heeft, de installatie moeilijk of verkeerd wordt gedaan, of dat er kwaliteitsproblemen zijn met de afdichting zelf (misschien meer opties?).
Oh, het is maar een theorie voor zover ik weet. Als iemand een andere theorie heeft, laat het ons dan horen. Laten we het dan testen en tot een oplossing komen over wat er aan de hand is. Ten slotte kunnen we het aan GM verkopen en een paar dollar verdienen ... natuurlijk voor het forum.

Dus om de ventilatie schoon te maken, gewoon verwijderen en uitblazen met perslucht en opnieuw installeren?

41 - 60 of 102 Posts