Cadillac Owners Forum banner
  • BEWARE OF SCAMMERS. Anyone trying to get your money should be checked out BEFORE you send anything anywhere.
21 - 40 of 58 Posts
.......... en FWIW, veel van de vervangende brandstofpomp/niveausensor-assemblages worden geleverd met een grotere elektrische connector en pigtail die in de bestaande kabelboom wordt gesplitst. Minder algehele elektrische weerstand. Denk eraan - die pomp draait elke keer dat de motor AAN staat.

Let op de platte 4-blads connector in tegenstelling tot het vroege vierkante 4-pins type.

(DELPHI - een origineel en enorm onderdelen-/ontwikkelingscentrum voor GM. DELPHI en Lord waren de ontwikkelaars/licentie-entiteit voor elk MRC-systeem op aarde.)

2009 DTS brandstofpomprelais doorgebrand, heeft een deel van de zekeringkast gesmolten. Mijn vrouw was op reis (ze kon niet op donderdag de 12e gaan, moest op vrijdag de 13e), in ieder geval kreeg ik een nieuw relais en reed de auto 2,5 uur naar huis. De stroomafname van de pomp was 10A. Nieuwe zekeringkast en Delphi brandstofpomp geplaatst (volgens de post op Rockauto trekt deze 10A, met een notitie van (68) ernaast (is dat Fahrenheit?). Stroom gemeten op de nieuwe pomp, deze is 12,5 en het is vandaag ongeveer 40F buiten als dat verschil maakt. 20A circuit maar de bedrading is zo klein, weet niet hoe ze daarmee wegkomen...of doen ze dat wel. De nieuwe zekeringkast kwam met het kortere relais en ik merkte dat het eerste vervangende hoge relais dat ik kreeg een nieuw onderdeelnummer had. Mensen zitten zelden op de achterbank, geen tekenen van contact met de stoel met de oude zekeringkast. Dus, is 12,5A te hoog en zou dit hele probleem te wijten kunnen zijn aan een te klein OEM-relais? De auto heeft 108.000 mijl op de teller.

2009 DTS brandstofpomp relais doorgebrand, smolt een beetje van de zekeringkast. Mijn vrouw was op reis (ze kon niet gaan op donderdag de 12e, moest op vrijdag de 13e), hoe dan ook kreeg een nieuw relais en reed de auto 2,5 uur naar huis. De stroomafname van de pomp was 10A. Nieuwe zekeringkast en Delphi brandstofpomp geplaatst (volgens de post op Rockauto trekt deze 10A, met een notitie van (68) ernaast (is dat Fahrenheit?). Stroom getest op de nieuwe pomp, het is 12,5 en het is ongeveer 40F buiten vandaag als dat een verschil maakt. 20A circuit maar de bedrading is zo klein, weet niet hoe ze daarmee wegkomen...of doen ze dat.

De nieuwe zekeringkast kwam met het kortere relais en ik merkte dat het eerste vervangende lange relais dat ik kreeg een nieuw onderdeelnummer was.

Mensen zitten zelden op de achterbank, geen tekenen van contact met de stoel met de oude zekeringkast.

Dus, is 12,5A te hoog en zou dit hele probleem te wijten kunnen zijn aan een te klein OEM-relais? Auto heeft 108.000 mijl op de teller.
ik heb mijn relais buiten de zekeringkast verplaatst. Relais kunnen warm worden. Zodra de 12v pin voor het relais warm wordt (door de beperkte locatie en krappe omstandigheden) genoeg, vervormt het en is het geen solide verbinding meer. Slechte verbinding is gelijk aan verhoogde warmte bij de verbinding. En dit gaat door totdat de troep verkoolt.
Image

je kunt het gat naast de 10 amp zekering zien die vernield is. Neem een draad en ga direct van de 12v hoofdingang naar het zekeringpaneel en direct naar je relais 12v ingangspin. Maak varkensstaarten en ga van je relais naar hun respectievelijke gaten op het zekeringpaneel. Beveilig het relais buiten de doos (knip een sleuf in de plastic afdekking zodat de varkensstaartdraden erdoorheen passen)
Image

Image

ja..Ik heb luidsprekerdraad gebruikt😂

Dank u

Ik denk dat ik uw plan zal volgen

Iemand gedachten over de nieuwe Delphi-pomp die meer ampère trekt dan waarvoor hij is ontworpen of dan de oude?

Nogmaals bedankt
En deze nieuwe pomp lijkt luidruchtig

Kan iemand anders de zijne gemakkelijk van binnen in de auto horen? Ik herinner me niet dat ik de oude heb gehoord, maar misschien nooit opgemerkt

Bedankt

Mijn DELPHI vervangende pompassemblage (2014) is doodstil (nou ja, misschien een nauwelijks hoorbaar gezoem) behalve als het brandstofpeil erg laag is. SLECHT idee om met deze auto's te rijden met minder dan 1/4 tankinhoud.

Misschien trilt een on(geluids)geïsoleerd pomponderdeel tegen de tank?

Mijn DELPHI vervangende pompassemblage (2014) is muisstil (nou ja, misschien een nauwelijks hoorbaar gezoem) behalve wanneer het brandstofpeil erg laag is. SLECHT idee om met deze auto's te rijden met minder dan 1/4 tankinhoud.

Misschien trilt een on(geluids)geïsoleerd pomponderdeel tegen de tank?
Bedankt

Het leek luidruchtig voordat ik het dichtmaakte

gekoppeld aan de hogere stroomopname denk ik slechte pomp

Afgelopen zomer kreeg ik een slechte Delphi voor een ander voertuig

De behuizing was gebarsten

Waardeer de hulp

Goed gelezen. Ik heb nu hetzelfde probleem. Wachten op mijn pomp. Ze zeiden dat hij er morgen zal zijn. Ik heb er een nieuw relais in gezet dat 1 keer startte en naar een andere parkeerplaats reed. Gisterenochtend gestart om op te warmen en hij startte wel, maar ik ging naar buiten en probeerde hem opnieuw te starten en dat deed hij niet. Heb er nog niet eens naar gekeken, ik was pissig. Ik denk dat ik het relais ga isoleren zoals in de post hierboven.

Ik voel met je mee. Erg frustrerend. Ik ben een boerenzoon die ingenieur is geworden, heb vele jaren voor Caterpillar gewerkt en dit systeem is totaal onderontworpen. Na mijn mooie maar onbetrouwbare 94' Concours zwoer ik Cadillac af, maar in 2016 was de deal voor deze te goed om te laten schieten en had ik een auto nodig. 2009 DTS, 18.000 mijl voor $5500 van een oudere familievriend die het autorijden moest opgeven.

Hoe dan ook, ik heb mijn 2e nieuwe pomp (de eerste vervanging was luider dan deze en trok 12,5 A) onlangs gecontroleerd en hij trekt nog steeds 12 A, de rating is 10. Ik hoopte dat de pomp zou "inbreken". De originele pomp, die uiteindelijk niet het probleem was, trok slechts 10 A. Delphi-vervangingen gebruikt. Delphi heeft kwaliteitsproblemen, maar alles wat ik lees zegt dat zij degenen zijn die je moet gebruiken.

Er was een draad over het plaatsen van het relais buiten de zekeringkast, wat waarschijnlijk veel zou helpen, ik heb het alleen nog niet gedaan. Ik denk dat ik een langzame leerling ben... en te druk om met dit ding te blijven rommelen.

Relais wordt niet heet. Mijn nieuwe zekeringkast werd geleverd met het kortere en ik hoop zwaardere relais.

Ik heb geen vertrouwen in deze auto om een ​​roadtrip te maken. Net de riemen vervangen bij 110.000 mijl. Zou de motor niet hoeven op te tillen om een ​​riem te vervangen. De waterpompriem begon langs de groeven te scheiden.

Motor begint meer olie te lekken. Hij is opnieuw afgedicht voordat ik hem kreeg bij 12.000 mijl. Ik hoop dat het kleppendeksels zijn, maar voorlopig is olie goedkoper dan eraan werken. Ik zou deze auto heel graag kwijt willen en een andere RAM-truck willen kopen, maar de cijfers kloppen nu niet; de auto is niet veel waard; $2500 denk ik.

Voor 60k mijl voorste wiellagers, achterste schokdempers, bovenste veerpootplaat aan één kant etc. Mijn 1997 Concorde met 297.000 mijl, hij had een paar problemen onderweg, maar er nooit een wiellager in gezet.

Het lijkt erop dat GM de goedkoopste onderdelen in zijn vlaggenschipserie stopt.

Zou dit niet moeten zeggen tegen een groep Cadillac-fans, vooral omdat ik niet van het forum gebannen wil worden en een enorme fan ben van de auto's van 1976 en ouder, maar dit is mijn laatste Caddy.

Dus als iemand iemand kent die te veel wil betalen voor wat nog steeds een geweldig uitziende DTS is, laat het me weten, we zouden moeten praten.

De waterpompriem begon langs de groeven los te laten.
Heb je de spanrol van de waterpomp aandrijfriem vervangen? Veel voorkomend defect onderdeel bij ~75.000 mijl. Het is niet nodig om de hele spanner te vervangen.

„Draait geweldig“ kan misleidend zijn, want een „goed“ katrolager met voldoende vet zal NIET draaien - het zal „plakkerig“ en stroperig zijn als het met de hand wordt gedraaid.

Nieuwe spanner = nieuwe katrol - Gates/DAYCO

Vandaag weer een relais opgeblazen. De auto bleef afslaan na de pompvervanging en ik dacht dat er lucht in de leidingen zat. Liep daarna een tijdje goed, maar toen ging ik naar buiten en verplaatste de auto. Stond daar stationair te draaien en sloeg weer af. Niet meer opnieuw starten. Relais is gesmolten. Morgen ga ik proberen wat er op de laatste pagina werd aanbevolen, namelijk het relais verplaatsen, en als dat niet werkt, heb ik een GOEDE gebruikte zekeringkast nodig. Er staan er een heleboel op eBay, maar hoe weet ik in hemelsnaam of ze niet kapot zijn? Ze hebben allemaal nog de relais en zekeringen erin. Ik wil geen 250 dollar verspillen aan iets dat misschien slechter is dan wat ik heb. Erg gefrustreerd. WAAROM hebben ze de zekeringkast niet meer gemaakt? Nu zitten we vast met gebruikte rommel. Ook een OBD-scanner aangesloten om te kijken of er nog iets anders aan de hand was. Geen codes.

21 - 40 of 58 Posts