Ik voel met je mee. Erg frustrerend. Ik ben een boerenzoon die ingenieur is geworden, heb vele jaren voor Caterpillar gewerkt en dit systeem is totaal onderontworpen. Na mijn mooie maar onbetrouwbare 94' Concours zwoer ik Cadillac af, maar in 2016 was de deal voor deze te goed om te laten schieten en had ik een auto nodig. 2009 DTS, 18.000 mijl voor $5500 van een oudere familievriend die het autorijden moest opgeven.
Hoe dan ook, ik heb mijn 2e nieuwe pomp (de eerste vervanging was luider dan deze en trok 12,5 A) onlangs gecontroleerd en hij trekt nog steeds 12 A, de rating is 10. Ik hoopte dat de pomp zou "inbreken". De originele pomp, die uiteindelijk niet het probleem was, trok slechts 10 A. Delphi-vervangingen gebruikt. Delphi heeft kwaliteitsproblemen, maar alles wat ik lees zegt dat zij degenen zijn die je moet gebruiken.
Er was een draad over het plaatsen van het relais buiten de zekeringkast, wat waarschijnlijk veel zou helpen, ik heb het alleen nog niet gedaan. Ik denk dat ik een langzame leerling ben... en te druk om met dit ding te blijven rommelen.
Relais wordt niet heet. Mijn nieuwe zekeringkast werd geleverd met het kortere en ik hoop zwaardere relais.
Ik heb geen vertrouwen in deze auto om een roadtrip te maken. Net de riemen vervangen bij 110.000 mijl. Zou de motor niet hoeven op te tillen om een riem te vervangen. De waterpompriem begon langs de groeven te scheiden.
Motor begint meer olie te lekken. Hij is opnieuw afgedicht voordat ik hem kreeg bij 12.000 mijl. Ik hoop dat het kleppendeksels zijn, maar voorlopig is olie goedkoper dan eraan werken. Ik zou deze auto heel graag kwijt willen en een andere RAM-truck willen kopen, maar de cijfers kloppen nu niet; de auto is niet veel waard; $2500 denk ik.
Voor 60k mijl voorste wiellagers, achterste schokdempers, bovenste veerpootplaat aan één kant etc. Mijn 1997 Concorde met 297.000 mijl, hij had een paar problemen onderweg, maar er nooit een wiellager in gezet.
Het lijkt erop dat GM de goedkoopste onderdelen in zijn vlaggenschipserie stopt.
Zou dit niet moeten zeggen tegen een groep Cadillac-fans, vooral omdat ik niet van het forum gebannen wil worden en een enorme fan ben van de auto's van 1976 en ouder, maar dit is mijn laatste Caddy.
Dus als iemand iemand kent die te veel wil betalen voor wat nog steeds een geweldig uitziende DTS is, laat het me weten, we zouden moeten praten.