Cadillac Owners Forum banner
  • BEWARE OF SCAMMERS. Anyone trying to get your money should be checked out BEFORE you send anything anywhere.

Wielen voor CT5V

51K views 134 replies 35 participants last post by  Camden Caddy  
#1 ·
Ik ben momenteel bezig met het kopen van wielen voor de zomerbanden. Ik kijk naar Fast FC04 wielen in metallic zwart, op zoek naar een vorm van beoordeling van duurzaamheid, etc. zelfs als het op een ander voertuig is.
Ik heb nog een maand of twee voordat ik van mijn winterbanden naar de pilots moet wisselen.
Bedankt

#2 ·
Ik ben momenteel bezig met het kopen van wielen voor de zomerbanden. Ik kijk naar Fast FC04-wielen in metallic zwart, op zoek naar een vorm van beoordeling van duurzaamheid, enz., zelfs als het op een ander voertuig is.
Ik heb nog een maand of twee voordat ik van mijn winterbanden naar de pilots moet wisselen.
Bedankt
Ik heb een set van die wielen in mijn kelder staan wachten op de lente.
19x9.5 ET35 in brons.

Ze zouden zonder problemen in de auto moeten passen. Ze zijn ook flowformed, dus de kwaliteit zou vergelijkbaar moeten zijn met wielen van gemiddeld niveau en ze zijn licht, minder dan 20 pond per stuk voor 19 inch.

19x8.5 zou ook moeten passen. Ik ben net voor de grotere wielen gegaan om de ET29 van de fabrieksvelgen te compenseren.

#3 ·
Bedankt voor het meedoen! Zet je de standaardpiloten op de 9,5 of zitten ze er al op? Ik heb een tabel voor wielbreedte en bandbreedte bekeken en zag dat de banden aan de lage kant zitten voor 9,5.

Als je me voor bent met het plaatsen van de wielen, plaats dan een foto. Welke kleur heeft je auto?

#4 ·
Ja, ik zal de standaard PS4S op de 9.5 zetten, de maat zit in het bereik van de velgbreedte van de banden volgens Michelin zelf, dus geen probleem.

Het hangt af van het weer, maar meestal probeer ik de winterbanden in begin tot half april te verwisselen voor zomerbanden!
Het worden de Bronze FC04 op een Wave Blue CT5-V, wat er behoorlijk uit zou moeten zien.

#5 ·
Uiteindelijk heb ik Braelin BR14s gekregen. Lijkt erg op de FC04s en is slechts een beetje zwaarder. Ook flow gevormd, aangezien ze een tak van Fast zijn. Ze hebben een aangepaste boring matching en hebben de maat voor onze CT5s zonder dat er een naafring nodig is. Normaal gesproken wissel ik in mijn garage/oprit tussen winter- en zomerbanden, dus ik hoefde me geen zorgen te maken over het elke keer kopen van naafringen, wat een bonus was, en een bonus was dat het een Canadees bedrijf is en ik geen verzendkosten hoefde te betalen.

Als iemand anders aftermarket velgen heeft gekocht, voel je dan vrij om foto's te plaatsen / mee te doen. Ik zal de naam van de thread veranderen.

#8 ·
Erg mooi!! Is er een kans dat je je originele velgen hebt gewogen? Ik heb vorige week mijn wielsensoren binnengekregen en wacht alleen nog op montage. Super enthousiast, die van jou zien er goed uit, stuur even een foto als ze erop zitten!

#9 ·
Erg mooi!! Is er een kans dat je je originele velgen hebt gewogen? Ik heb vorige week mijn wielsensoren gekregen en wacht alleen nog om ze te monteren. Super enthousiast, die van jou zien er goed uit, stuur zeker een foto als ze erop zitten!
Ik heb de originele velgen niet gewogen, omdat ze op de auto zitten met de winterbanden.
Hoewel, normaal gesproken wegen gegoten 19x8,5-velgen doorgaans ongeveer 28-30 pond per stuk.

De FC04's in 19x9,5 wegen slechts 20 pond! Dat zou wat prestatiewinst moeten opleveren. Je BR14's zullen 21 of 22 wegen, afhankelijk van de offset, dus heel dichtbij!

#10 ·
Ah ja, dat deel vergeten, lol. Ik heb nergens online iets kunnen vinden over het gewicht van de standaard wielen. We krijgen warm weer, ik denk dat dit weekend hopelijk de laatste koude periode zal zijn. Soms wou ik dat ik in het zuiden woonde lol, goed vissen, warm weer en geen behoefte aan AWD en winters ahah.

#11 ·
Ah ja, dat was ik vergeten lol. Ik heb nergens online iets kunnen vinden over het gewicht van de standaard wielen. We hebben warm weer gehad, ik denk dat dit weekend hopelijk de laatste koude periode zal zijn. Soms wou ik dat ik in het zuiden woonde lol, goed vissen, warm weer en geen behoefte aan AWD en winters ahah.
Oh man, als het niet van dit goddeloze weer en de wegen was, zou ik een ZL1, Z06 of Blackwing als dagelijkse auto hebben!
Geen behoefte aan een zomer- en winterauto + 2 sets banden/wielen.

Ik zal de wielen waarschijnlijk over 2 weken of zo monteren, geef de stad wat tijd om meer gaten te dichten.

Mijn CT5V staat bij de dealer voor wat lakproblemen en het komt goed uit met al die gaten in de buurt om een leenauto te hebben hah.

#12 ·
Lolol. Mag ik vragen wat de lakproblemen zijn? Ik heb met een paar mensen gesproken en de andere ct5/4-threads bekeken. Het lijkt erop dat er een paar verschillende dingen opduiken die onder garantie gerepareerd moeten worden.

#13 ·
Foto's van hoe de 19 x 9.5s eruitzien op de auto? Ik heb er naar verlangd om nieuwe wielen te kopen voor mijn 2020 CT5-V, maar heb nauwelijks iemand gezien die deze auto's heeft aangeraakt om mezelf een idee te geven van welke maat en specificaties er het beste uit zouden zien. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar iets dat een mooie flush fit geeft zonder veel uitsteken om wrijving en mogelijke schade aan de spatborden te voorkomen.

This post has been deleted
#17 ·
Ik heb onlangs een CT5V besteld, maar heb geen bouwdatum. Hoe dan ook, ik verwacht mijn auto niet voor het einde van de zomer en ben hier een beetje verdeeld - mijn verstand zegt me om 18 inch velgen voor de winter te nemen en de standaard 19 inch velgen voor de zomer te houden, omdat ik niet denk dat een aspect ratio van 40 op de standaard 19 inch velgen goed zou werken op veel van de wegen hierboven (mijn stad - Ottawa - organiseert elk jaar van februari tot mei zijn jaarlijkse pothole festival). Maar ik ben in de verleiding om mooie aftermarket 19 inch velgen voor de zomer te nemen en de standaard 19 inch velgen voor de winter te houden.

Hebben anderen in besneeuwde gebieden 18 inch velgen voor de winter overwogen?

#24 ·
Ik heb onlangs een CT5V besteld, maar heb geen bouwdatum. Hoe dan ook, ik verwacht mijn auto niet voor het einde van de zomer en ben hier een beetje verdeeld - mijn verstand zegt me om 18" te nemen voor de winter en de standaard 19" te houden voor de zomer, want ik denk niet dat een aspectverhouding van 40 op de standaard 19" het goed zou doen op veel van de wegen hierboven (mijn stad - Ottawa - organiseert elk jaar van februari tot mei zijn jaarlijkse pothole-festival). Maar ik ben geneigd om mooie aftermarket 19" te nemen voor de zomer en de standaard 19" voor de winter te houden.

Hebben anderen in besneeuwde gebieden 18" voor de winter overwogen?
Welke 18" take-offs bedoel je? Ik ben er vrij zeker van dat de V alleen met 19" en 20" kwam, afhankelijk van het pakket. Om niet te zeggen dat een 18" niet zou passen, natuurlijk. Als een 18" van een andere trim CT5 zou passen, zou dat geweldig zijn.

#18 ·
Ik zit momenteel in jouw situatie. Ik rijd momenteel met standaard 19 inch velgen voor de winter en heb mooie zwarte 19 inch velgen voor de zomer. Ik moest echter wel winterbanden laten monteren voor de levering en kon niet op korte termijn een andere set wielen krijgen, dus heb ik winterbanden op de standaard velgen gezet, waardoor ik de winter had om velgen voor de zomer te bemachtigen.

Het is nu niet zo erg meer, maar toen ik de auto voor het eerst kreeg, hadden veel websites de verkeerde specificaties voor de wielen, voornamelijk de boutpatroon was verkeerd. Houd dat nog steeds in de gaten, vooral als je aftermarket koopt.

#19 ·
Ik zit momenteel in jouw situatie. Ik rijd momenteel met standaard 19 inch velgen voor de winter en heb mooie zwarte 19 inch velgen voor de zomer. Ik moest echter winterbanden laten monteren voor de levering en kon niet op korte termijn een andere set wielen krijgen, dus heb ik winterbanden op de standaard velgen gezet, waardoor ik de winter had om velgen voor de zomer te krijgen.

Het is nu niet zo erg, maar toen ik de auto voor het eerst kreeg, hadden veel websites de verkeerde specificaties voor de wielen, voornamelijk de boutpatroon klopte niet. Houd dat nog steeds in de gaten, voor het geval dat, vooral als je aftermarket koopt.
Overwoog gewoon 18" take-offs te nemen voor de winter. Er zijn veel mensen in sneeuwvrije regio's die hun standaard wielen vervangen bij de levering van de auto. In het verleden zijn een groot aantal van mijn winterwielen deze take-offs geweest - niet alleen de prijzen zijn goed, ze zien er ook goed uit op de auto. Gezien het feit dat het voor de winter is, ben ik niet op zoek naar dezelfde rij- en handling als in de zomer.

#20 ·
Ja, ik zat in een situatie waarin ik de winter op de standaard velgen moest gooien omdat ik de auto rechtstreeks van de vrachtwagen kreeg (ik had de auto niet besteld, maar nam de bestelling van iemand over omdat die zich had teruggetrokken). Werkte wel, want ik wilde een paar zwarte velgen en ze konden geen OEM-set in zwart krijgen. Ik ben maar ongeveer een uur ten zuiden van Ottawa. Had geen problemen met de zware sneeuwval afgelopen winter, maar 18 inch zou geweldig zijn voor wat meer vlees voor de kuilen.

Ik ben enthousiast om mijn zomerbanden op de zwarte velgen te krijgen en te zien hoe het eruit ziet, ik zal wat foto's plaatsen als ik ze erop heb, banden zouden volgende week binnen moeten zijn, dan hoef ik ze alleen nog maar te balanceren en te monteren.

#21 ·
Ja, ik zat in een situatie waarin ik de winter op de standaard velgen moest gooien omdat ik de auto rechtstreeks van de vrachtwagen kreeg (ik had de auto niet besteld, maar nam gewoon iemands bestelling over omdat ze zich hadden teruggetrokken). Het werkte echter wel, want ik wilde een paar zwarte velgen en ze konden geen OEM-set in zwart krijgen. Ik ben maar ongeveer een uur+ ten zuiden van Ottawa. Had geen problemen met de zware sneeuwval afgelopen winter, maar 18's zouden geweldig zijn voor wat meer vlees voor de kuilen.

Ik ben enthousiast om mijn zomerbanden op de zwarte velgen te krijgen en te zien hoe het eruit ziet, ik zal wat foto's plaatsen als ik ze erop heb, banden zouden volgende week binnen moeten zijn, dan hoef ik ze alleen nog maar te balanceren en te monteren.
Ik ben in Manotick, dus waarschijnlijk niet zo ver van je vandaan. Hier buiten zouden 19's prima zijn in de winter - de ergste kuilen zitten in de stad zelf.

#22 ·
Ik ben in Quebec en mijn standaard 19's op winterbanden hebben de slechtste wegen in Canada zonder problemen overleefd.
245-40R19 hebben eerlijk gezegd enorme zijwanden voor wat ze zijn.

(Beter dan de 235-40R18 die op mijn vorige CT4-V zaten, en zelfs die hebben dezelfde wegen zonder problemen overleefd.)

Ik verklein auto's in de winter persoonlijk nooit, omdat de OEM-wielen altijd de "winterwielen" worden.

#23 ·
Ik ben in Quebec en mijn standaard 19's op winterbanden hebben de slechtste wegen in Canada zonder problemen overleefd.
245-40R19 hebben eerlijk gezegd enorme zijwanden voor wat ze zijn.

(Beter dan de 235-40R18 die op mijn vorige CT4-V zaten, en zelfs die hebben dezelfde wegen zonder problemen overleefd.)

Ik verklein auto's in de winter persoonlijk nooit, omdat de OEM-wielen altijd de "winterwielen" worden.
Bedankt voor de feedback.

FWIW, een vriend van me heeft net een velg van zijn Golf GTI verbogen in Gatineau, ongeveer een week geleden - hij had net de zomerwielen gemonteerd. Hij laat het wiel repareren, maar hij weet dat hij hoogstwaarschijnlijk een nieuwe moet kopen.

#26 ·
Er zijn er zeker ook een paar op Canadawheels. Mijn grootste zorg zou de pasvorm over de rotors en brembo's zijn. Als ik mijn wielen schoonmaak, zitten de remklauwen behoorlijk dicht bij de velg, waardoor het moeilijk is om tussen de rotor en de velg schoon te maken. Als je ergens bestelt, zorg er dan voor dat je gegarandeerde pasvorm/een goed retourbeleid krijgt voor het geval er een probleem is, dat is waarschijnlijk de beste manier om het aan te pakken, hopelijk heb je het ruim voor de winter opgelost, zodat je niet gedwongen wordt om iets te doen wat je niet wilt.

#28 · (Edited)
Er zijn er zeker ook een paar op Canadawheels. Mijn grootste zorg zou de pasvorm over de rotors en brembos zijn. Als ik mijn wielen schoonmaak, zitten de remklauwen behoorlijk dicht bij de wielnaaf, waardoor het moeilijk is om tussen de rotor en de naaf schoon te maken. Als je ergens bestelt, zorg er dan voor dat je gegarandeerde pasvorm/een goed retourbeleid krijgt voor het geval er een probleem is, dat is waarschijnlijk de beste manier om het aan te pakken, hopelijk heb je het ruim voor de winter opgelost, zodat je niet gedwongen wordt om iets te doen wat je niet wilt.
Ja, dat is een belangrijk punt. Ik weet niet wat voor soort remklauwspeling er nodig is op de V. Ik kan gewoon bij de 19" blijven als winterwielen en op zoek gaan naar andere 19" voor de zomer.

#27 ·
Heb de wielen en banden ook gewogen. Gloednieuwe PS4S run flats kwamen uit op 31,8 lbs en BR14s op 22,4 lbs. Ik zal de winterbanden + standaard velgen wegen als ze eraf zijn. Uiteraard geen goede vergelijking om voor de hand liggende redenen, maar ik ga verdomme geen banden eraf en erop trekken alleen om de standaard velgen te wegen lol. Als iemand zijn banden van de standaard velgen afhaalt, laat me dan weten wat ze wegen uit nieuwsgierigheid!

#29 ·
Uit bronnen die ik heb gelezen, zijn de niet-V 19" en 18" standaard wielen 8,5" breed met een offset van 29 mm en de V 19" wielen zijn hetzelfde. Ook de GM-onderdelensite die ik gebruik, vermeldt de V onder die uitrustingsniveaus voor de montage van een 18" niet-V wiel.

En we weten dat onderdelensites hun montage-lijsten nooit verkeerd hebben...

;)

#105 ·
Van bronnen die ik heb gelezen, zijn de niet-V 19" en 18" standaard wielen 8,5" breed met een offset van 29 mm en de V 19" wielen zijn hetzelfde. Ook de GM-onderdelensite die ik gebruik, vermeldt de V onder die uitrustingsniveaus voor de montage van een 18" niet-V-wiel.

En we weten dat onderdelensites hun paslijsten nooit verkeerd hebben...

;)
Zou u van uw GM-onderdelensite kunnen bevestigen dat de 18"x8,5", onderdeelnummer #84004234, op mijn 2024 CT5V past? Ik wil deze 18" wielen met WS90 Blizzaks plaatsen. De offset van 29 mm en de backspacing van 5,9 inch zijn hetzelfde als mijn 19" Diamond Cut wielen. Ik wil alleen bevestigen dat ze passen voordat ik de 18" velgen koop. Ik hoop dat iemand kan helpen deze pasvorm te verifiëren. Bedankt

#30 ·
Lol, als ze je al een VIN hebben gegeven, kun je gewoon de onderdelenafdeling van je dealer bellen en bevestigen dat 18-inch velgen passen bij je VIN. Met alle websites die een 5x115-boutpatroon laten zien en alleen vreemde websites die 5x120 laten zien, heb ik de onderdelenafdeling van mijn dealers gebeld om hen mijn exacte wielspecificaties te laten krijgen op basis van mijn VIN.

Succes en ik hoop dat je van je auto geniet als je hem krijgt.

#31 ·
Lol, als ze je al een VIN hebben gegeven, kun je gewoon de onderdelenafdeling van je dealer bellen en bevestigen dat 18s passen met je VIN. Met alle websites die een 5x115-boutpatroon laten zien en alleen oneven getallen die 5x120 laten zien, heb ik de onderdelenafdeling van mijn dealers gebeld om hen mijn exacte wielspecificaties te laten krijgen op basis van mijn VIN.

Succes en ik hoop dat je van je auto geniet als je hem krijgt.
Ik heb niet eens een bevestiging dat GM de bestelling heeft geaccepteerd. Ik heb genoeg tijd...

#36 ·
Bedankt! Ik wou dat ze onze auto's minder wielkasten zouden geven, lol misschien hebben ze het zo groot gelaten zodat de auto's met 20's er mint uitzien ahah
20's hebben nog steeds dezelfde totale hoogte!
Je zou gewoon meer wielen hebben, minder rubber, maar dezelfde wielkast.

Blackwing's voorste maat ook, maar de achterste maat is bijna 1 inch hoger dan de "gewone" V's & hun voorste maat.
Hoewel ze toch een lagere stand lijken te hebben, dus zeker andere veren.

Ik vraag me af of de "gewone" V's verschillende veerhoogtes hebben tussen de AWD-modellen en de RWD-modellen.
Omdat je meestal meer speling wilt in gebieden waar je AWD nodig hebt.

#37 ·
Je denkt dat de 20" velgen een kleinere ratio hebben (ik weet dat als je zelf groter gaat, je probeert de OEM-maat te matchen of je moet de auto opnieuw laten kalibreren voor de snelheidsmeter en kilometerteller)? Verdomme, dat zou riskant zijn om mee te rijden met hoe kut de wegen zijn ahaha.

#38 ·
Welnu, in werkelijkheid is 255-35R20 0,3" hoger dan 245-40R19, maar op de auto is dat slechts een verschil van 0,15" in de "wielkast" en 0,15" meer in de 4x4-stand.

Dus vrijwel verwaarloosbaar. Maar je hebt wel 0,7" minder zijwand, dus op de wegen zouden ze gevoeliger zijn voor schade op onze prachtige Canadese wegen!