Cadillac Owners Forum banner
  • BEWARE OF SCAMMERS. Anyone trying to get your money should be checked out BEFORE you send anything anywhere.

Upgrade van het niet-AKG-geluidssysteem

5.9K views 56 replies 12 participants last post by  Vuk  
#1 ·
Oké. Wilde dit even delen, want als je teleurgesteld bent over het niet-AKG-geluidssysteem, maakt het vervangen van de luidsprekers in de voor- en achterdeuren een geweldig verschil. Ik heb de voorkant vervangen door Infinity Reference 6x9's met de adapters en bedradingskit die in de fabrieksdeurbedrading past. En de achterkant vervangen door JBL 6 1/2. Beide coaxiaal en de auto klinkt helder en heeft voldoende lagere bas toegevoegd die niet bestond, is er nu met de JBL-luidsprekers. Ik vind het persoonlijk leuk. Geen gerammel. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan, mijn vrouw en ik zijn dol op de auto, ik was niet blij met het geluid. Kostte minder dan $200 met alle adapters gratis als je luidsprekers koopt bij Crutchfield. Hoe dan ook. Ik hoop dat dit iemand helpt. Heb wat foto's gemaakt. 😉

Attachments

#3 ·
Ik heb deze gekozen op basis van hun specificaties. Ik wist dat ik 4 ohm coaxiaal wilde, omdat ik geen fan ben van middentonen en de frequentierespons die ik wilde verbeteren, was lagere bassen. De JBL's die ik in de achterdeuren plaatste, hadden de beste lage frequentierespons, met 93 dB. En de Infinity's vooraan hadden vergelijkbare specificaties, in de maten die ik nodig had. En dat deden ze. Ik kreeg zelfs wat lage tonen met deze opstelling. Ik kan meer lage tonen horen en voelen, en het klinkt ook behoorlijk helder en schoon, veel schoner dan de Bose die ik in de vorige auto had. Zelfde volume, misschien iets luider bij dezelfde volume-instelling, dus voor mij was het de juiste keuze, zonder versterkers toe te voegen of bedrading te knippen, waardoor de garantie vervalt.

#8 ·
Ok. Ik wilde dit even delen, want als je teleurgesteld bent over het niet-AKG-geluidssysteem, maakt het vervangen van de luidsprekers in de voor- en achterdeuren een geweldig verschil. Ik heb de voorkant vervangen door infinity reference 6x9s met de adapters en bedradingsset die in de fabrieksdeurbedrading past. En de achterkant vervangen door JBL 6 1/2. Beide coaxiaal en de auto klinkt schoon en heeft voldoende lagere bas toegevoegd die niet bestond, is er nu met de JBL-luidsprekers. Ik vind het persoonlijk leuk. Geen gerammel. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan, mijn vrouw en ik houden van de auto, ik was niet blij met het geluid. Kostte minder dan $200 met alle adapters gratis als je luidsprekers koopt bij Crutchfield. Hoe dan ook. Ik hoop dat dit iemand helpt. Heb wat foto's gemaakt. 😉
View attachment 671704
View attachment 671705
Ook ik was VERSCHRIKKELIJK teleurgesteld in het geluidssysteem in mijn XT4. Het was verschrikkelijk... ging van premium geluid in mijn Ford Fusion Titanium naar dit. Mijn schuld dat ik niet wist dat Cadillac auto's met een waardeloos systeem uitbrengt. Ik denk dat ik gewoon dacht dat ze allemaal premium geluidssystemen zouden hebben. Ik weet niets van luidsprekers zoals ohms, impedantie, enzovoort. Crutchfield raadde Pioneer-luidsprekers aan - TS-G690 voor de voorkant en TS-G650 voor de achterkant. Klinkt zeker beter, maar nog steeds niet wat ik hoopte, dus bestelde ik een compacte actieve Kicker-subwoofer voor onder de stoel. Het probleem daarmee is dat het ruisonderdrukkingssysteem in de auto de bas wegneemt als ik het volume harder zet. Zonde van ruim $200! Ik zou de JBL's kunnen overwegen als je zulke goede resultaten had.

#9 ·
Ook ik was ERG teleurgesteld in het geluidssysteem in mijn XT4. Het was verschrikkelijk...ging van premium geluid in mijn Ford Fusion Titanium naar dit. Mijn fout dat ik niet wist dat Cadillac auto's met een waardeloos systeem uitbrengt. Ik denk dat ik gewoon dacht dat ze allemaal premium geluidssystemen zouden hebben, punt. Ik weet niets van luidsprekers zoals ohms, impedantie, enzovoort. Crutchfield raadde Pioneer-luidsprekers aan - TS-G690 voor de voorkant en TS-G650 voor de achterkant. Klinkt zeker beter, maar nog steeds niet wat ik hoopte, dus bestelde ik een compacte Kicker aangedreven sub voor onder de stoel. Het probleem daarmee is dat het ruisonderdrukkingssysteem in de auto de bas wegneemt als ik het volume hoger zet. Zonde van meer dan $200! Ik zou de JBL's overwegen als je zulke goede resultaten had.
Ik merk geen bas wegvallen, de mijne lijkt helemaal lineair te zijn. Ik had liever een loudness-optie gehad om aan te zetten. Omdat ik de instellingen met veel bas leuk vind, heeft een laag tot gemiddeld volume wat kick, waardoor het te veel voor de oren is bij een hoger volume. Een sub zou het zeker perfect afmaken, maar ik wilde de harnasadapter niet halen en installeren die een low-level output krijgt voor een versterker om een sub te laten draaien. Ik hoop dat je resultaten post als je de sub toevoegt. En hoe je het deed. Ik heb een plek in Texas gevonden die een GM plug-and-play line-out harnas maakt dat full range audio low line out doorgeeft voor versterkers of aangedreven subs. Steekt in de signaal/datakabel achter het dashboardkastje voordat het naar de fabrieksversterker gaat. In plaats van speaker high level te gebruiken met vervorming van de fabrieksversterker.

#11 ·
Ok. Wilde dit even delen, want als je teleurgesteld bent over het niet-AKG-geluidssysteem, maakt het vervangen van de voor- en achterdeurluidsprekers een geweldig verschil. Ik heb de voorkant vervangen door infinity reference 6x9s met de adapters en bedradingskit die in de fabrieksdeurbedrading past. En de achterkant vervangen door JBL 6 1/2. Beide coaxiaal en de auto klinkt schoon en heeft genoeg lagere bas toegevoegd die niet bestond, is er nu met de JBL-luidsprekers. Ik vind het persoonlijk leuk. Geen gerammel. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan, mijn vrouw en ik houden van de auto, ik was niet blij met het geluid. Kostte minder dan $200 met alle adapters gratis als je luidsprekers koopt bij Crutchfield. Hoe dan ook. Ik hoop dat dit iemand helpt. Heb een paar foto's gemaakt. 😉
View attachment 671704
View attachment 671705
Mooie opstelling! Vraag? Zijn de deurpanelen gemakkelijk te verwijderen? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

• Like
Reactions: mrprovy
#12 ·
Mooie opstelling! Vraag? Zijn de deurpanelen gemakkelijk te verwijderen? Alle hulp zou zeer gewaardeerd worden!
Deurpanelen hebben afdekkingen over schroeven. 1 onderin. 2 in de armleuning van de deur. Toen heb ik de bedrading losgekoppeld om het deurpaneel opzij te zetten. Ik heb een paar foto's gemaakt. De houders zijn stijf. Ik heb een tool die eruitziet als een klauw, ik heb er een doek overheen gelegd om niet te krassen. Best makkelijk. Als er een paar achterblijven, trek ze eruit en installeer ze opnieuw. Ik ben nog steeds onder de indruk van hoe goed het nu ook klinkt. De tijd waard.

#14 ·
Ik heb alles bij Crutchfield gekocht, ze leverden de bedradingsadapters en montageadapters zonder instructies. En ze leverden geen foto's of xt4-specifieke info, behalve dat de luidsprekermaten 6x9 aan de voorkant en 6,5 in de achterdeuren zijn. Ik heb Infinity's voor de voorkant en JBL voor de achterkant gekocht. Gebaseerd op hun frequentierespons en specificaties. Ze hebben bas. En zitten boven de 94 dbs, dus ze klinken geweldig met de fabrieksversterker.

#16 ·
Net voor- en achterdeurluidsprekers besteld bij Crutchfield. Gekozen voor de JBL Club 964M voor de voorkant en de JBL Club 64 voor de achterkant. De adviseur bij Crutchfield raadde de 3-weg JBL's aan voor de voordeuren, omdat ze de hoge tonen naar voren zullen brengen die ik wil. Trouwens, de fabrieksmatige niet-AKG deurluidsprekers in de '25 XT4 zijn gemaakt door BOSE. Stel je voor! Zal meer posten na installatie.

• Like
#18 ·
Update: Heb zojuist een speakerupgrade voltooid op mijn 2025 XT4 PL. Kostte me 4 uur, want ik nam de tijd. De deurpanelen waren gemakkelijker te verwijderen dan ik dacht. Als je ze eenmaal aan de onderste hoeken hebt losgemaakt, is de rest eenvoudig. Ze zitten echter wel erg strak aan de onderkant. Een paar clips op de achterste deurpanelen bleven in de deur achter, maar ik had het juiste gereedschap om ze eruit te halen en weer op het paneel te plaatsen. De nieuwe JBL-speakers werden geleverd met een stuk schuimtape dat ik op de achterkant van het speakerframe aanbracht voordat ik ze in de adapterbeugels monteerde. De fabrieksmatige speakerbeugels hadden schuimtape op de plek waar de beugel de deur raakt en ik heb deze voorzichtig verwijderd en hergebruikt voor alle nieuwe speakerbeugels en dat werkte geweldig! Ik wikkelde de kabelboomadapters en -connectoren in elektrische fleece tape en zette de kabelboom met een tie-wrap vast aan het lipje op de speaker voor alle 4 de deuren om gerammel te voorkomen. Nadat alle speakers waren geïnstalleerd, heb ik ze GETEST VOORDAT ik de deurpanelen weer terugplaatste. Alle deurpanelen weer teruggeplaatst. Rondgereden met het geluid uit om te controleren op gerammel. Geen. Een ENORM verschil van dag en nacht met de fabrieksmatige, waardeloze speakers! De bas is krachtig en de middentonen en hoge tonen zijn helder en schoon!

Eén opmerking: Als je de min-kabel van de accu niet loskoppelt voordat je begint (wat ik niet heb gedaan), krijg je een rood OnStar-lampje op de console en is OnStar niet bruikbaar. Ik belde ze en vertelde ze dat ik de deurspeakers had vervangen en ze diagnosticeerden dat er een code was opgeslagen dat er geen communicatie is in de deurmodules. Ze hebben een OTA-reset voor de OnStar-module gedaan en het lampje ging toen weer op groen en alles was weer normaal.

Ik hoop dat dit helpt om bij te dragen zoals anderen hebben gedaan bij het upgraden van je '25 XT4-geluidssysteem. Als je vragen hebt, help ik graag.

• Like
#32 ·
Update: Net de luidsprekerupgrade op mijn 2025 XT4 PL voltooid. Kostte me alle 4 uur omdat ik de tijd nam. De deurpanelen waren gemakkelijker te verwijderen dan ik dacht. Als je ze eenmaal aan de onderste hoeken hebt losgemaakt, is de rest gemakkelijk. Ze zitten echter erg strak aan de onderkant. Een paar clips op de achterste deurpanelen bleven achter in de deur, maar ik had het juiste gereedschap om ze eruit te halen en op het paneel terug te plaatsen. De nieuwe JBL-luidsprekers werden geleverd met een rol schuimtape die ik op de achterkant van het luidsprekerframe aanbracht voordat ik ze in de adapterbeugels monteerde. De fabrieks luidsprekerbeugels hadden schuimtape waar de beugel de deur raakt en ik heb het voorzichtig verwijderd en hergebruikt voor alle nieuwe luidsprekerbeugels en het werkte geweldig! Ik wikkelde de kabelboomadapters en connector in elektrische fleece tape en zette de kabelboom met een tie-wrap vast aan het lipje op de luidspreker voor alle 4 deuren om gerammel te voorkomen. Nadat alle luidsprekers waren geïnstalleerd, testte ik ze VOORDAT ik de deurpanelen terugplaatste. Alle deurpanelen opnieuw geïnstalleerd. Rondgereden met de audio uit om te controleren op gerammel. Geen. Een ENORM verschil van dag en nacht met de fabrieksmatige, waardeloze luidsprekers! De bas is krachtig en de middentonen en hoge tonen zijn helder en schoon!

Eén opmerking: Als je de negatieve kabel van de accu niet loskoppelt voordat je begint (wat ik niet deed), krijg je een rood OnStar-lampje op de console en is OnStar niet bruikbaar. Ik belde ze en vertelde hen dat ik de deurluidsprekers had vervangen en ze diagnosticeerden dat er een code was opgeslagen dat er geen communicatie is in de deurmodules. Ze deden een OTA-reset voor de OnStar-module en het lampje ging toen weer op groen en alles was weer normaal.

Ik hoop dat dit helpt om bij te dragen aan het upgraden van je '25 XT4-geluidssysteem, zoals anderen hebben gedaan. Als je vragen hebt, help ik je graag.
Bedankt voor de review! Vraag voor jou, merk je enig verschil in het aspect van ruisonderdrukking van het systeem? Ik heb gelezen dat het vervangen van de luidsprekers hierop van invloed is. Nogmaals bedankt!

#20 ·
Update: Net de luidsprekerupgrade voltooid op mijn 2025 XT4 PL. Kostte me 4 uur, omdat ik de tijd nam. De deurpanelen waren gemakkelijker te verwijderen dan ik dacht. Als je ze eenmaal aan de onderste hoeken hebt losgemaakt, is de rest eenvoudig. Ze zitten echter erg strak aan de onderkant. Een paar clips op de achterdeurpanelen bleven achter in de deur, maar ik had het juiste gereedschap om ze eruit te halen en op het paneel te vervangen. De nieuwe JBL-luidsprekers werden geleverd met een rol schuimtape die ik op de achterkant van het luidsprekerframe aanbracht voordat ik ze in de adapterbeugels monteerde. De fabrieks luidsprekerbeugels hadden schuimtape waar de beugel de deur raakt en ik heb het voorzichtig verwijderd en hergebruikt voor alle nieuwe luidsprekerbeugels en het werkte geweldig! Ik wikkelde de kabelboomadapters en connector in elektrische fleece tape en zette de kabelboom met een tie-wrap vast aan het lipje op de luidspreker voor alle 4 deuren om gerammel te voorkomen. Nadat alle luidsprekers waren geïnstalleerd, heb ik ze GETEST VOORDAT ik de deurpanelen terugplaatste. Alle deurpanelen opnieuw geïnstalleerd. Rondgereden met audio uit om te controleren op gerammel. Geen. Een ENORM verschil van dag en nacht met de fabrieksmatige, waardeloze luidsprekers! De bas is krachtig en de middentonen en hoge tonen zijn helder en schoon!

Eén opmerking: Als je de negatieve kabel van de accu niet loskoppelt voordat je begint (wat ik niet heb gedaan), krijg je een rood OnStar-lampje op de console en is OnStar niet bruikbaar. Ik belde ze en vertelde ze dat ik de deurluidsprekers had vervangen en ze diagnosticeerden dat er een code was opgeslagen dat er geen communicatie is in de deurmodules. Ze deden een OTA-reset voor de OnStar-module en het lampje ging toen weer op groen en alles was weer normaal.

Ik hoop dat dit helpt om bij te dragen zoals anderen hebben gedaan bij het upgraden van je '25 XT4-geluidssysteem. Als je vragen hebt, help ik je graag.
Alles bij elkaar was het $230,00 inclusief bezorging. JBL Club 964M voor de voordeuren en JBL Club 64 voor de achterdeuren. OEM-beugels en draadbrugkabels, inclusief referentie-instructies. Vier uur installatie als je de tijd neemt. Ik was heel voorzichtig om me niet te haasten en het resultaat was de moeite waard voor 1/4 van de prijs van de AKG-upgrade van Cadillac! Het is niet nodig om de midden- of hoekluidsprekers van het dashboard te vervangen, aangezien deze voornamelijk bedoeld zijn voor beltonen, spraakopdrachten en richtingaanwijzers. Ze geven wel audio uit, maar het meeste komt van je deuren die er toe doen.

#34 ·
Ik weet niet waarom, maar ik dacht dat je het AKG-systeem had en dat je dat aan het upgraden was?
Ik heb net een gecertificeerde pre-owned 2024 xt4 sport van 3600 mijl gekocht. Hij heeft het zeven luidsprekersysteem. Ik heb een set JL audio 6 x 9 en 6 1/2 inch besteld bij Crutchfield, om alle deurluidsprekers te vervangen, ze zouden hier vrijdag moeten zijn. Ik ben een oude man, maar van 79 tot 89 had ik een autostereobedrijf in New York. Ik ben al 30 jaar in Florida en ik haal nog steeds auto's uit elkaar en werk aan mijn eigen geluidssystemen. Ik heb dezelfde luidsprekerupgrade gedaan in mijn 2020 Honda passport, die ik nog steeds bezit, een uitstekende verbetering.

#22 ·
Niet op deze XT4. Heb AKG in mijn '24 Escalade waar ik van hou!

• Like
#23 ·
Een '24 Escalade, ja, een mooi voertuig. De 2025 XT4 die ik nu heb, heeft de AKG-stereo en het is veeeel... beter dan de basis. Ik zou geen andere XT4 met het basisgeluidssysteem hebben gekocht na er een in mijn 2021 te hebben gehad. Ik heb de voorste luidsprekers daarop gedaan en overwoog de achterste luidsprekers met een kleine woofer-eenheid te doen, maar ik heb in plaats daarvan een nieuwer model gekocht. De voorste luidsprekers hielpen echter wel. Ik ben een beetje een stereo-persoon :)

#24 ·
Dit is onze derde XT4. Had een '19 en '22. De '19 had het Bose-systeem dat net OK was. De '22 had het basissysteem dat eigenlijk beter klonk dan de Bose. Deze '25 klonk vlak en gedempt, geen bas en blikkerig geluid. De JBL's die ik heb geïnstalleerd zijn absoluut ongelooflijk! Wat een verschil! De fabriekspeakers die ik eruit heb gehaald, hebben papieren conussen en de magneten zijn 1/4 van de grootte van de JBL's. Ik weet niet wat GM dacht, maar ze faalden jammerlijk op het '25 basissysteem.

#27 · (Edited)
Ik denk dat het best klinkende fabriekssysteem dat ik heb gehad een Harmon Kardon was in mijn 2013 Buick Regal. Heeft u de schuimluidsprekerbehuizingen gebruikt bij uw installatie?
Ik heb ze niet gebruikt omdat ze niet werden aanbevolen door Crutchfield toen ik de JBL's kocht. Hier is een foto van wat ik eruit heb gehaald.

Attachments

• Like
#31 ·
Update:
Om mijn nieuwe upgrade naar mijn 4-deurs luidsprekers af te maken, heb ik zojuist de bovenste midden dashboard luidspreker vervangen door een JBL Club 34F. Met de jumperdraadboom heb ik hem in 20 minuten geïnstalleerd. Het geluid is sterk verbeterd aan de voorkant en in het midden! Heb mijn hele setup van Crutchfield. Ze zijn geweldig!

• Like
#50 ·
Update:
Om mijn nieuwe upgrade naar mijn 4-deurs luidsprekers af te ronden, heb ik zojuist de bovenste midden dashboard luidspreker vervangen door een JBL Club 34F. Met de jumper kabelboom heb ik hem in 20 minuten geïnstalleerd. Het geluid is aanzienlijk verbeterd aan de voorkant en in het midden! Heb mijn hele setup van Crutchfield. Ze zijn geweldig!
Was de midden dashboard luidspreker gemakkelijk te verwijderen en te installeren? Hoe heeft u de grill verwijderd om bij de luidspreker te komen, en had u extra bedrading of beugels nodig, etc.? Bedankt

#33 ·
Ok. Wilde dit even delen, want als je teleurgesteld bent over het niet-AKG-geluidssysteem, maakt het vervangen van de voor- en achterdeurluidsprekers een verbazingwekkend verschil. Ik heb de voorkant vervangen door infinity reference 6x9s met de adapters en bedradingskit die in de fabrieksdeurbedrading past. En de achterkant vervangen door JBL 6 1/2. Beide coaxiaal en de auto klinkt schoon en heeft genoeg lagere bas toegevoegd die niet bestond, is er nu met de JBL-luidsprekers. Ik vind het persoonlijk leuk. Geen gerammel. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan, mijn vrouw en ik houden van de auto, ik was niet blij met het geluid. Kostte minder dan $ 200 met alle adapters zijn gratis als je luidsprekers koopt bij crutchfield. Hoe dan ook. Ik hoop dat dit iemand helpt. Heb wat foto's gemaakt. 😉
View attachment 671704
View attachment 671705
Hoi, als je de oude speakers nog hebt, zou je dan een multimeter op één kunnen zetten en me het aantal ohm kunnen vertellen dat je leest (impedantie). Bedankt
Neil

#35 ·
Hoi, als je de oude speakers nog hebt, zou je dan een multimeter op één kunnen zetten en me de hoeveelheid ohm kunnen vertellen die je leest (impedantie). Bedankt
Neil
Hebben nog de fabrieksluidsprekers. De voorste deurluidsprekers meten 2,9 ohm en de achterdeur meet 2,7 ohm. Ik hoop dat dit helpt.

#38 ·
Ik heb een speaker upgrade gedaan in mijn 2024 XT4, in de hoop dat het geluid veel beter zou worden. Dit is de tweede set speakers. De eerste waren Pioneers die prima waren en nu heb ik Infinity Reference voorin en JBL's achterin, in de veronderstelling dat dit degenen zijn om mijn geluid te verbeteren. Ze klinken goed, maar ik had gehoopt op meer bas. Ik wil meer bas! Ik had een aangedreven sub onder de stoel met de Pioneers, maar de ANC hield niet van de bas en zou de bas weghalen, dus ik heb de sub eruit gehaald. Hij zou werken op lagere volumes, maar de bas zou wegvallen als ik het volume verhoogde. Crutchfield zegt dat je geen sub of versterker kunt toevoegen met de ANC en dat je de ANC moet loskoppelen. Dat wil ik niet doen en ik weet ook niet hoe dat moet. Heeft iemand suggesties? Ik hoopte een equalizer in de auto te kunnen downloaden uit de play store, maar dat is niet een van de apps die ik kan downloaden. Bedankt

#46 ·
Ik heb een speaker upgrade gedaan in mijn 2024 XT4, in de hoop dat het geluid veel beter zou zijn. Dit is de tweede set speakers. De eerste waren Pioneers die prima waren en nu heb ik Infinity Reference voorin en JBL's achterin in de hoop dat deze mijn geluid zullen verbeteren. Ze klinken goed, maar ik had gehoopt op meer bas. Ik wil meer bas! Ik had een aangedreven sub onder de stoel met de Pioneers, maar de ANC hield niet van de bas en zou de bas uitschakelen, dus ik heb de sub eruit gehaald. Hij werkte op lagere volumes, maar de bas werd geannuleerd toen ik het volume verhoogde. Crutchfield zegt dat je geen sub of versterker kunt toevoegen met de ANC en dat je de ANC moet loskoppelen. Dat wil ik niet doen en ik weet ook niet hoe dat moet. Heeft iemand suggesties? Ik hoopte een equalizer in de auto te kunnen downloaden uit de play store, maar dat is niet een van de apps die ik kan downloaden. Bedankt
Ik zie dat er een ANC bypass harness wordt verkocht, heeft Crutchfield er een aanbevolen of hebben ze er misschien geen voor uw voertuig? Er zijn ook andere bedrijven die ze verkopen en goedkoper zijn. Ik had een 2021 XT4 met het standaardsysteem en ik was ook erg teleurgesteld. Toen ik op zoek was naar een 2025 XT4 zou ik er geen kopen zonder het verbeterde systeem.

#39 ·
Ik begrijp uw problemen volledig. Toen ik onderzoek deed voor mijn XT4'25 met Crutchfield en wat ik wilde bereiken, werd ik gekoppeld aan de JBL Club-serie voor de voor- en achterdeuren en de luidsprekers zijn beoordeeld op 3 ohm, wat overeenkomt met de fabrieksversterker. Ik hou ook van de punch van de bas en de JBL's leveren wat ik zocht. In de audio-instellingen op het scherm heb ik mijn basniveau op 9 en de treble op 1 gezet en de mid op 0 gelaten. Ik heb ook de center dash speaker vervangen door JBL Club 34F. Op basis van de fabrieksversterker is dit het beste wat ik kan krijgen. Ik luister veel naar SXM, maar gebruik meestal Tidal. Deze auto is niet zoals in de jaren 80, waar je een geweldige Alpine head unit, versterker, eq en de favoriete 6X9's op de hoedenplank kon krijgen en een hele kabelboom kon aansluiten op een 20 amp zekering onder het dashboard!😆 Ik heb ook een '24 Escalade met AKG en die klinkt op zijn best gewoon OK. Daar verander ik niets aan.