Cadillac Owners Forum banner
  • BEWARE OF SCAMMERS. Anyone trying to get your money should be checked out BEFORE you send anything anywhere.

17 XT5 actie vereist stuurhulp is verminderd

1 reading
166K views 253 replies 75 participants last post by  njacobsen  
#1 · (Edited by Moderator)
Ik heb periodiek dit bericht op mijn message center dashboard gehad. Ik denk dat het gerelateerd is aan weer/regen/autowasstraat (ik denk dat ik dit vorig jaar op het forum heb gezien).

Ik heb ook af en toe het controlelampje van de motor dat ook aangaat. Bijvoorbeeld, afgelopen dinsdag kwam het bericht Stuurbekrachtiging aan, daarna gingen na verschillende stops en starts het controlelampje van de motor aan en bleven beide aan tot vrijdag. Toen verdwenen ze beide (gingen uit). Op zaterdagavond (ja, het regende) keerde het bericht Stuurbekrachtiging verminderd terug.

Ik heb een afspraak gepland staan voor maandag, maar zou er graag naartoe gaan met meer kennis dan ik momenteel heb. Alle informatie zou worden gewaardeerd. Afgelopen januari had ik verschillende berichten die constant op het dashboard verschenen, en de dealer deed een software-update, wat leek te helpen.

#5 ·
Welnu, volgens de dealer-monteur houdt het verband met een defecte thermostaat (intern?) en moet het onderdeel worden vervangen. Hoewel de connectie me in verwarring brengt, herinner ik me nu dat toen het controlelampje van de motor actief was, de motor extreem snel stationair draaide. Gelukkig valt dit nog onder de garantie. Ik waardeer alle input en zal vooral vragen naar de suggestie voor elektrische stuurbekrachtiging.

#6 ·
Welnu, volgens de monteur van de dealer heeft het te maken met een defecte thermostaat (intern?) en moet het onderdeel worden vervangen.
Hoewel de connectie me in verwarring brengt, herinner ik me nu dat de motor extreem snel stationair draaide toen het controlelampje van de motor actief was. Gelukkig valt dit nog onder de garantie. Ik waardeer alle input en zal vooral vragen naar de suggestie van de elektrische stuurbekrachtiging.
Heb je dit al laten repareren? Ik heb dit al ongeveer 5 keer gehad. De eerste keer vertelde de dealer me dat mijn batterij de test niet had doorstaan en dat kostte me uiteindelijk $197 om een nieuwe te installeren, aangezien batterijen niet gedekt zijn. Raad eens, het is deze week weer gebeurd. Dus het gaat volgende week terug naar hen. Als ik dit bericht krijg, heb ik geen airconditioning en de Start/Stop-functie werkt niet meer, niet dat ik echt om de Start/Stop geef, maar toch.

#9 ·
Goedenavond. Bij mijn eerste bezoek aan de dealer werd het volgende gemeld. P073 Schakelen naar achteruit, P07E4 schakelen naar parkeren. Bulletin nr. 18 NA-083 uitgevoerd. TRCM, module en chassis control module gecontroleerd en bijgewerkt, was actueel. Back-up parkeervergrendelingsversteller uitgevoerd en de leaing-procedure berekend. Trans Range control reset berekend.

Vorige week, nadat het controlelampje van de motor aanging en bleef branden en het bericht "Stuurbekrachtiging verminderd" verscheen, werd fout P0128 vastgesteld, waarbij werd geconstateerd dat de thermostaat te vroeg openging en een fout veroorzaakte. Thermostaat bindt intern.
Gediagnosticeerd R&R inlaat en brandstofinjectoren, de koelvloeistof thermostaathuis assemblage vervangen en koelvloeistof aangevuld en systeem ontlucht.
Ik hoop dat dit u helpt en ik hoop echt dat dit mijn berichtenproblemen, die ik het afgelopen jaar heb gehad, zal oplossen!
Ik heb ook foto's van de berichten gemaakt en ze gedateerd, zodat ze bij mijn bezoek de problemen en data opsommen. Ik wilde een lopende lijst van problemen en data.
Succes!

#17 ·
Goedenavond. Bij mijn eerste bezoek aan de dealer werd het volgende gemeld. P073 Schakelen naar achteruit, P07E4 schakelen naar parkeren. Bulletin nr. 18 NA-083 uitgevoerd. TRCM, module en chassis control module gecontroleerd en bijgewerkt, was actueel. Back-up parkeervergrendelingsafsteller en berekende leaing-procedure uitgevoerd. Berekende Trans Range control reset.

Vorige week, nadat het controlelampje van de motor aanging en aan bleef en het bericht 'Stuurbekrachtiging verminderd' verscheen, werd fout P0128 vastgesteld, waarbij werd geconstateerd dat de thermostaat te vroeg opent en een fout instelt. Thermostaat bindt intern.
Diagnose R&R inlaat en brandstofinjectoren, de koelvloeistofthermostaatbehuizing vervangen en koelvloeistof bijgevuld en het systeem ontlucht.
Ik hoop dat dit u helpt en ik hoop echt dat dit mijn berichtenproblemen oplost die ik het afgelopen jaar heb gehad!
Ik heb ook foto's van de berichten gemaakt en ze gedateerd, dus toen ik naar binnen ging, vermeldde ze de problemen en data. Ik wilde een lopende lijst met problemen en data.
Succes!
Ik heb dit ook net gehad op mijn 2017 xt5 platinum, gisteren voor onderhoud gebracht, mijn motorlampje brandt maar niet altijd en ik krijg steeds de stuurbekrachtigingswaarschuwing
De service van de Cadillac-dealer zei dat het motorlampje brandt vanwege het bericht, maar ze zien niets verkeerd, ze denken dat het iets met de koelvloeistof te maken heeft? Het was laag, dus ze hebben er kleurstof aan toegevoegd. Ik moet over 150 mijl terug om het opnieuw te laten controleren. Ik ben echt niet onder de indruk van dit voertuig, mijn 3e Cadillac. Deze auto had ook een slechte condensatie in de koplamp, de reden waarom ik mijn srx heb ingeruild!! Ze hebben het gratis vervangen, dus ik laat je weten of ze erachter komen wat er mis is. Ik zit op 63000, ik denk dat ik misschien ga ruilen🙁, aangezien ze me maar 24500 voor een platinum willen geven, zal ik geen andere Cadillac kopen

#10 ·
Bedankt @Sypagen. Ik heb ook foto's gemaakt wanneer deze berichten verschijnen. Het is verbazingwekkend dat het zo moeilijk voor hen is om erachter te komen wat er aan de hand is en het lijkt erop dat dit probleem waarschijnlijk al vaak is gemeld. Ik hoop dat ze je probleem hebben opgelost, maar ik zal ze naar de informatie die je hebt gepost laten kijken om te zien of ze dezelfde foutcodes kunnen bedenken.

#12 ·
Ik betwijfel ten zeerste of een thermostaatprobleem iets te maken heeft met een stuurbekrachtigingsbericht. Twee totaal verschillende systemen.
Ik zou niet verbaasd zijn. Bij mijn vorige voertuig schakelde een foutcode van de brandstofpomp de cruise control uit. Periodiek ging het idiotenlampje uit en kwam de cruise control terug, om slechts een paar honderd kilometer later weer weg te gaan als het lampje weer aanging. Waarom? Geen idee.

#15 ·
Oké, heb vanavond mijn voertuig teruggekregen en ik ga precies plaatsen wat er op mijn factuur staat voor toekomstige referentie op deze forums. Hopelijk lost wat ze hebben gedaan dit probleem op.

"Geverifieerde scan, U0140-Ongeldige gegevens van ECM & P0128 onvoldoende temperatuur in ECM gevonden. Koelvloeistofpeil controleren - OK. ECT-meting in ECM-gegevens controleren met GDS, komt nooit boven de 185 graden, temperatuurmetingen bij T/STAT controleren met inferieure temperatuurpistool, TSTAT blijft openstaan, inlaatspruitstuk, brandstofrails verwijderen & thermostaat/wateruitlaatpijp vervangen, opnieuw monteren, vullen & ontluchten koelsysteem, codes wissen & proefrit - OK...Wateruitlaat/thermostaat vervangen 4032830"

Al het bovenstaande viel onder garantie zonder eigen risico. Duimen!

#18 ·
Oké, heb mijn voertuig vanavond teruggekregen en ik ga precies plaatsen wat er op mijn factuur staat voor toekomstige referentie op deze forums. Hopelijk lost wat ze hebben gedaan dit probleem op.

"Geverifieerd-scan, U0140-Ongeldige gegevens van ECM & P0128 onvoldoende temp in ECM gevonden. Koelvloeistofniveau controleren - OK. ECT-meting in ECM-gegevens controleren met GDS, gaat nooit boven 185 graden, temperatuurmetingen bij T/STAT controleren met inferentieel temp-pistool, TSTAT zit vast open, inlaatspruitstuk, brandstofrails verwijderen & thermostaat/wateruitlaatpijp vervangen, opnieuw monteren, koelsysteem vullen & ontluchten, codes wissen & proefrit - OK...Wateruitlaat/thermostaat vervangen 4032830"

Al het bovenstaande viel onder de garantie zonder eigen risico. Duimen!
Hoi, ik kreeg de waarschuwing 'Actie vereist: Stuurbekrachtiging is verminderd...' op mijn 2017 Xt5. Ik heb de auto net gebruikt gekocht met 12k mijl erop, en dit gebeurde 3 weken na aankoop gedurende 2 dagen en toen ging het uit. Ik belde de dealer en ze stuurden me door naar de mechanische afdeling en hij zei dat hij hier nog nooit van had gehoord. Ik wil het naar de dealer brengen terwijl ik garantie heb om het te laten repareren, maar nu is het lampje uit.
Ik zie dat dit een probleem is voor dit jaar en model. Ik hoop dat wat je hebt gedaan je probleem heeft opgelost en ook anderen heeft geholpen. Ik zal je thread met hen delen. Bedankt!

#16 ·
Doordat de thermostaat open bleef staan, bereikte de motor niet alleen niet de bedrijfstemperatuur van slechts 185 graden, maar het duurde ook altijd buitengewoon lang om zelfs die temperatuur te bereiken. Alle technologie die in de motoren van deze voertuigen is ontworpen en geprogrammeerd, is zeer afhankelijk van het bereiken van een normale bedrijfstemperatuur in een zeer korte tijd.

#114 ·
Met de thermostaat open, bereikte de motor niet alleen niet de bedrijfstemperatuur van slechts 185 graden, maar het duurde ook altijd buitengewoon lang om zelfs die temperatuur te bereiken. Alle technologie die is ontworpen en geprogrammeerd in de motoren van deze voertuigen is zeer afhankelijk van het bereiken van een normale bedrijfstemperatuur in een zeer korte tijd.

#19 ·
Na het omgaan met de constante berichten die verschenen nadat ik stil stond en de automatische stop was ingeschakeld, volgde ik het advies van een andere post. Ik had eerder wat problemen gehad met de accuspanning en zelfs een lege accu nadat de auto ongeveer 10 dagen had stilgestaan. Ik bracht hem naar de dealer en stond erop een nieuwe accu te laten plaatsen (hij bereikte toch de 4-5 jaar grens). De dealer was het niet met me eens, maar ik heb een nieuwe accu laten plaatsen. Het is 3 weken geleden en ik heb geen problemen gehad met berichten die verschenen bij het stilstaan of bij een stoplicht en het opnieuw inschakelen van de motor. Ik hoop dat dit het probleem van de constante berichten zal oplossen.

#26 ·
Ik heb periodiek dit bericht op mijn dashboard van het berichten centrum gehad. Ik denk dat het gerelateerd is aan weer/regen/autowas (ik denk dat ik dit vorig jaar op het forum had gezien).
Ik heb ook af en toe het controlelampje van de motor dat ook aangaat. Voorbeeld: afgelopen dinsdag verscheen het bericht Stuurbekrachtiging, daarna ging na verschillende stops en starts het controlelampje van de motor aan en bleven ze beide aan tot vrijdag. Toen verdwenen ze beide (gingen uit). Zaterdagavond (ja, het regende) keerde het bericht Stuurbekrachtiging verminderd terug. Ik heb een afspraak gepland voor maandag, maar wil erheen gaan met meer kennis dan ik momenteel heb. Alle informatie zou worden gewaardeerd. Afgelopen januari had ik verschillende berichten die constant op het dashboard verschenen en de dealer voerde een software-update uit die leek te helpen.
Ik heb onlangs een 2017 XT5 gekocht die een eerder bezeten (één eigenaar) "Gecertificeerd" voertuig was met de 3.6 L motor. Dus ik reageer hierop omdat ik ook onlangs dit bericht "Stuurbekrachtiging verminderd" zag toen ik ook plotseling een verminderde gasrespons ervoer. Het controlelampje van de motor ging ook aan, samen met verschillende andere waarschuwingsindicaties op mijn dashboard. Ik rijd pas 4 weken met de auto.
Ik heb een afspraak gemaakt voor service voor de volgende ochtend (maandag). Hoewel de dealer niet al te ver weg was, hoopte ik toch dat ik geen probleem zou hebben om erin te rijden, aangezien de transmissie ook leek te functioneren. Maar de auto reed goed genoeg en ik liet hem controleren. Ze hebben hem iets meer dan 2 dagen gehad. Ik ben net met de auto naar huis teruggekeerd en het lijkt erop dat alles weer in orde is. Het werk viel onder de garantie. Het controlelampje van de motor werd gediagnosticeerd als een cilinder misfire op #5. Bougie en bobine goed geïnspecteerd. Maar een technische informatiezoekopdracht naar "misfires op #5" gaf aan dat de AFM (Automatic Fuel Management) solenoïde / klep betrokken was en deze werd vervangen op cilinder #5. Een testrit van 35 mijl leverde geen nieuwe aandrijflijn codes en geen misfires op. Daarnaast moest dit "gecertificeerde" (?) gebruikte voertuig enkele nieuwe software-updates krijgen voor motor- en transmissiemodules.
Het goede nieuws... de rit naar huis van de servicefaciliteit van de dealer was volledig probleemloos. De waarschuwing "Stuurbekrachtiging verminderd" werd nooit als een daadwerkelijk probleem opgemerkt. Merkte geen verschil in de besturing. De transmissie en gasrespons waren echter wel een groot probleem.
Reageer als deze post nuttig is en vooral als je technisch inzicht of details/ervaring hebt met het onderwerp van deze post. Ik heb ontdekt dat de AFM solenoïde / klep deel uitmaakt van de cilinderuitschakeling bij kruissnelheid om het brandstofverbruik te verhogen.

#27 ·
Ik heb onlangs een 2017 XT5 gekocht die een eerder bezeten (één eigenaar) "gecertificeerd" voertuig was met de 3.6 L motor. Dus ik reageer hierop omdat ik ook onlangs dit "Stuurbekrachtiging verminderd" bericht zag toen ik ook plotseling een verminderde gasrespons ervoer. Het controlelampje van de motor ging ook branden, samen met verschillende andere waarschuwingsindicaties op mijn dashboard. Ik rijd pas 4 weken met de auto.
Ik heb een afspraak gemaakt voor de service voor de volgende ochtend (maandag). Hoewel de dealer niet ver weg was, hoopte ik toch dat ik er geen problemen mee zou hebben om erin te rijden, omdat de transmissie ook niet goed leek te functioneren. Maar de auto reed goed genoeg en ik liet hem controleren. Ze hebben hem iets meer dan 2 dagen gehad. Ik ben net met de auto naar huis teruggekeerd en het lijkt erop dat alles weer in orde is. Het werk viel onder de garantie. Het controlelampje van de motor werd gediagnosticeerd als een cilinderstoring op #5. Bougie en bobine geïnspecteerd goed. Maar een technische informatiebulletinzoekopdracht naar "misfires op #5" gaf aan dat de AFM (Automatic Fuel Management) magneetklep / klep betrokken was en deze werd vervangen op cilinder #5. Een testrit van 35 mijl leverde geen nieuwe aandrijflijn codes en geen misfires op. Bovendien moest dit "gecertificeerde" (?) gebruikte voertuig enkele nieuwe software-updates krijgen voor motor- en transmissiemodules.
Het goede nieuws... de rit naar huis van de servicedienst van de dealer was volledig probleemloos. De waarschuwing "Stuurbekrachtiging verminderd" werd nooit echt als een daadwerkelijk probleem opgemerkt. Merkte geen verschil in de besturing. De transmissie en de gasrespons waren echter wel degelijk een probleem.
Reageer als deze post nuttig is en vooral als je technische inzichten of details / ervaringen hebt met het onderwerp van deze post. Ik heb ontdekt dat de AFM magneetklep / klep deel uitmaakt van de cilinderuitschakeling bij kruissnelheid om het brandstofverbruik te verhogen.
Ik had dit zelfde cilinderstoringprobleem op mijn 2017 XT5 een paar maanden geleden. Toen de waarschuwingslampjes het dashboard verlichtten, voelde het voertuig alsof het plotseling in de 3e versnelling vastzat. Het was erg verontrustend omdat ik 65 mph op de snelweg reed en zowel 20+ mijl van mijn huis als mijn beoogde bestemming met mijn kinderen aan boord verwijderd was. Ik verliet de snelweg om lokale wegen te nemen, omdat de auto de snelheden niet aankon, maar had toen problemen om de auto op een helling te krijgen nadat ik was gestopt. Op een gegeven moment gaven een paar vreemden die op de hoek stonden hem een duw om me weer op gang te krijgen. Na de manier waarop hij reed, was ik geschokt dat het probleem een reparatie van minder dan $100 was, hoewel het onder de garantie viel.

#28 ·
Heel vergelijkbaar met wat ik heb meegemaakt. Mijn auto viel ook nog onder de garantie, dus de enige kosten voor mij waren 3 dagen zonder vervoer, behalve de Lyft-service. Bij het lezen van de details van wat er is gedaan om het probleem te diagnosticeren, bleek het te wijten te zijn aan een vastzittende solenoïde die deel uitmaakt van het Automated Fuel Management (AFM). Dit is een systeem waarmee onze 6-cilindermotoren met slechts 4 cilinders kunnen cruisen. Dit is een manier om brandstof te besparen. Dat kan het geval zijn als je veel op de snelweg of lange reizen rijdt. Deze defecte solenoïde veroorzaakte een misfire in cilinder nr. 5, wat de reden was voor het Check Engine Light. De misfire leidde tot een inspectie van de bougie en de bobine voor die cilinder, die onbeschadigd bleken te zijn. Maar omdat ik het gevoel had dat de transmissie mogelijk ook defect was, werd daar een diagnose op uitgevoerd, die geen problemen opleverde... maar wel aantoonde dat er software-upgrades beschikbaar waren voor zowel de transmissie- als de motormodules. Na een testrit van 35 mijl en een nieuwe controle met de diagnose-instrumenten om er zeker van te zijn dat er geen andere problemen waren, werd ik gebeld om naar huis te rijden. Mijn observatie van deze ervaring is dat deze nieuwe voertuigen met alle toeters en bellen / gemakken mogelijk veel meer bewustzijn nodig hebben van onderhoudsschema's en "hiccups" in de dagelijkse werking van de auto.

#30 ·
Ja, dat was wat mijn vrouw zich afvroeg. Ik heb het gevraagd en het lijkt erop dat de dealer in Carlsbad van tevoren een melding nodig heeft om een van de "Courtesy"-voertuigen te reserveren. Dat kan ik me voorstellen. Het lijkt erop dat ze voorrang geven aan mensen die hun auto's voor regulier onderhoud brengen.

#34 ·
Waardeer uw antwoord. In mijn geval heb ik bij de dealer die ik koos, gebeld en betaald voor de Lyft-service om me naar huis en terug naar de dealer te brengen om mijn voertuig op te halen. Maar ik zal een beleefdheidsvoertuig reserveren wanneer ik mijn auto moet laten onderhouden als het een overnachting is, of wanneer ik werk moet laten doen dat ik van tevoren kan plannen.

#35 ·
Hetzelfde probleem hier, behalve dat het nu terugkeert.

Mijn XT5 toont het bericht “Stuurbekrachtiging is verminderd. Voorzichtig rijden”, de thermostaat blijft op C (koud) staan en de airconditioning werkt niet.

3 weken geleden had de serviceafdeling het voertuig een hele week, omdat er geen codes werden gegenereerd. Uiteindelijk hebben ze de thermostaatsensor vervangen en alles leek een paar weken goed te gaan.

Vandaag is het probleem terug. Na 6 keer opnieuw opstarten van de auto ging echter eindelijk het controlelampje van de motor branden. Wat ik hopelijk een goed teken vind om de oorzaak te detecteren. In de diagnostische e-mail stond: “Er is een probleem met het motor- en transmissiesysteem in uw 2017 Cadillac XT5 gedetecteerd. Laat uw voertuig binnen 7 dagen onderhouden.”

6 maanden geleden parkeerde mijn vrouw de auto om naar de winkel te gaan, en toen ze terugkwam en probeerde de auto te starten, kon het rempedaal niet worden ingedrukt.

Heb de auto nu een jaar - best vervelend.

#37 ·
Dus, is er iemand in deze thread die een 2017 XT5 bezit of heeft bezeten, die denkt dat dit een chronisch probleem is met dit jaar van dit voertuig? Ik vraag me zeker af of dit de mogelijkheid is. Ik heb slechts één keer een soortgelijk probleem gezien met mijn "gecertificeerde" gebruikte 2017 XT5 die ik eind januari net heb gekocht. Tot nu toe, sinds ik de auto terug heb van de dealerservice waar een "vastzittende AFM-solenoïde" werd gevonden die een misfire veroorzaakte in cilinder #5 met de "Check engine"-lichtmelding, lijkt alles in orde. De servicemonteur controleerde de bougie en de bobine voor die cilinder en vond geen schade. Er zijn enkele software-upgrades voor de transmissie- en motormodules geïnstalleerd. Het zit wel in mijn hoofd als ik ermee rijd. Ik rijd er vrij voorzichtig mee en ben me zeer bewust van ongebruikelijke schakelingen of buggy dingen in de werking. De complexiteit van de voertuigelektronica staat constant op mijn radar, aangezien ik een gepensioneerde elektronica-technicus ben. Deze systemen zouden robuust genoeg moeten zijn voor het voertuig, maar tijdens mijn carrière heb ik vaak gezien dat de eerste generatie software gevoelig is voor problemen, zoals je zou verwachten. Als ik het goed heb, is 2017 het eerste productiejaar van dit XT5-model. Weet iemand of dit klopt?

#46 · (Edited by Moderator)
Ik had een vergelijkbaar probleem en het was gerelateerd aan een bijna lege batterij.
Ik heb onlangs een 2017 XT5 gekocht die een voorheen bezeten (één eigenaar) "Gecertificeerd" voertuig was met de 3.6 L motor. Dus ik reageer hierop omdat ik ook onlangs dit "Stuurbekrachtiging verminderd" bericht zag toen ik ook plotseling een verminderde gasrespons ervoer. Het controlelampje van de motor ging ook branden, samen met verschillende andere waarschuwingsindicaties op mijn dashboard. Ik rijd pas 4 weken met de auto.
Maak een afspraak voor service voor de volgende ochtend (maandag). Hoewel de dealer niet al te ver weg was, hoopte ik toch dat ik er geen problemen mee zou hebben om erin te rijden, aangezien de transmissie ook een storing leek te hebben. Maar de auto reed goed genoeg en ik liet hem controleren. Ze hebben hem iets meer dan 2 dagen gehad. Ik ben net met de auto naar huis teruggekeerd en het lijkt erop dat alles weer in orde is. Het werk viel onder de garantie. Het controlelampje van de motor werd gediagnosticeerd als een cilinderfout op #5. Bougie en bobine goed geïnspecteerd. Maar een technische informatiezoekopdracht naar "misfires op #5" gaf aan dat de AFM (Automatic Fuel Management) magneetventiel / klep betrokken was en deze werd vervangen op cilinder #5. Een testrit van 35 mijl leverde geen nieuwe aandrijflijn codes en geen misfires op. Bovendien moest dit "gecertificeerde" (?) gebruikte voertuig enkele nieuwe software-updates krijgen voor motor- en transmissiemodules.
Het goede nieuws... de rit naar huis van de servicefaciliteit van de dealer was volledig probleemloos. De waarschuwing "Stuurbekrachtiging verminderd" werd nooit als een daadwerkelijk probleem opgemerkt. Merkte geen verschil in de besturing. De transmissie en gasrespons waren echter wel degelijk een probleem.
Reageer als deze post nuttig is en vooral als je technische inzichten of details / ervaringen hebt met het onderwerp van deze post. Ik heb ontdekt dat het AFM-magneetventiel / klep deel uitmaakt van de cilinderuitschakeling bij kruissnelheid om het brandstofverbruik te verhogen.
Mijn vervanging viel ook onder de garantie. Ik weet echter niet zeker of dat het probleem niet heeft opgelost totdat ik de batterij heb vervangen. Mijn batterij was ongeveer 3-4 jaar oud en hoewel mij werd verteld dat hij nog goed was, stond ik erop hem te vervangen. Ik heb het probleem sindsdien niet meer gehad.
Ik weet niet zeker of ik op de juiste plek reageer, maar mijn 2017 xt5 begon net hetzelfde probleem te krijgen. Ik heb hem een jaar gehad zonder problemen. Helaas had de mijne maar een garantie van 30 dagen van de dealer omdat het een gebruikt voertuig was. Bedankt allemaal voor deze nuttige informatie. Ik denk dat ik ga kijken wat de code zegt en dan de batterij ga vervangen voordat ik een hoop geld uitgeef. Ik zag één bericht waarin stond dat het onder de aandrijfgarantie viel. Misschien zou dat bij mij werken. Altijd hoopvol.

#48 ·
Het zou veilig moeten zijn om te rijden, maar met meer stuurinspanning. Goede, lokale 'Mom & Pop' autogarages in uw NE-omgeving? NIET een of andere Oil Doodle- of uitlaatketen.

De verwijzingen naar de stervende batterij - start uw motor snel, werken de lichten en speeltjes goed? Een beetje vergezocht, maar een batterij uit 2017 kan aan het eind van zijn levensduur zijn - maar hoe dat de (elektrische) besturing beïnvloedt, is ook vergezocht - zodra de motor draait.

Controleer, of laat controleren, de rode connector verdeeldoos op de positieve accupool.

#49 ·
Het zou veilig moeten zijn om te rijden, maar met meer stuurinspanning. Zijn er goede, lokale kleine auto-werkplaatsen in uw NE-omgeving? NIET een of andere Oil Doodle- of uitlaatketen.

De verwijzingen naar de stervende batterij - start uw motor snel, werken lichten en speeltjes OK? Een beetje vergezocht, maar een batterij uit 2017 kan aan het eind van zijn levensduur zijn - maar hoe dat de (elektrische) besturing beïnvloedt, is ook vergezocht - zodra de motor draait.

Controleer, of laat controleren, de rode connector verdeeldoos op de positieve accupool.
Zal gedaan worden! Dank u wel!!

#52 ·
De 2017 van mijn vriendin had vandaag hetzelfde probleem. Stuurhulp verminderd bericht, ventilator continu aan en de temperatuurmeter op koud en beweegt helemaal niet omhoog. Heb het naar mijn lokale dealer gebracht en ze namen het meteen in behandeling en vervingen de koelvloeistoftemperatuursensor en vervingen de thermostaat en voegden koelvloeistof toe. Prima nu en geweldige service.

#53 ·
De 2017 van mijn vriendin had vandaag hetzelfde probleem. Stuurhulp verminderd bericht, ventilator continu aan en de temperatuurmeter op koud en beweegt helemaal niet omhoog. Bracht het naar mijn lokale dealer en ze namen het meteen aan en veranderden de koelvloeistoftemperatuursensor en vervingen de thermostaat en voegden koelvloeistof toe. Prima nu en geweldige service.
Thermostaat wordt een vrij veel voorkomende reparatie op deze XT5's.

#55 ·
Weet iemand of de beperkte garantie op de aandrijflijn dit probleem dekt? Ik heb hetzelfde probleem, maar er gaat geen controlelampje branden (althans op dit moment). Dezelfde stuurbekrachtigingsmelding, temperatuurmeter blijft op C staan, ventilator lijkt als een gek te draaien maar koelt de auto niet. Bedankt